- InPost aktywizuje e-commerce w Polsce i napędza sprzedaż w internecie - wskazywał mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Rafał Brzoska, prezes InPostu, największego dostawcy przesyłek w Polsce.
- - Przez pierwsze półrocze tego roku rozstawiliśmy 50 razy więcej skrytek w naszych paczkomatach niż łącznie wszyscy gracze, którzy mówią o rozwoju podobnych sieci - odpowiada na pytanie o rosnącą konkurencję na rynku maszyn paczkowych Rafał Brzoska.
- Prezes InPostu mówi, że lubi podnosić konkurencji poprzeczkę, np. przez nowe usługi, jak Same Day Delivery. - Darmowe dostawy tego samego dnia dostępne już są w dwóch miastach, do końca roku będą w 20 miastach, w tym kilku na Górnym Śląsku - mówił prezes InPostu w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
- InPost pracuje też nad strategią rozwoju w nowym segmencie rynku - e-grocery, czyli dostaw żywności online. Jak zdradził, jej szczegóły poznamy do końca roku.
Za InPostem bardzo udane półrocze. W pierwszych sześciu miesiącach roku firma obsłużyła 199 mln przesyłek. Z każdej miała niecałą złotówkę czystego zysku. Wyników kolejnych miesięcy InPost jeszcze nie może zdradzać, jako spółka publiczna. Jednak - jak podkreślił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Rafał Brzoska - InPost podtrzymuje prognozy przychodów na cały 2021 rok.
- Od września bardzo mocno przyspieszamy, co powoduje tylko zwiększenie naszego przekonania, że strategicznie nie ma już powrotu do tego, co widzieliśmy przed 2020 r. To, co obserwujemy, potwierdza tylko moją osobistą prognozę, że polski e-commerce przez najbliższych kilka lat będzie stale rósł w tempie dwucyfrowym - mówi WNP.PL Rafał Brzoska.
Rosnąca konkurencja
W te prognozy wierzy także konkurencja. Na rynku automatów do odbioru paczek robi się coraz gęściej. Maszyny Allegro już stoją na ulicach. Ze swoją usługą ruszył właśnie PKN Orlen, podobne plany ma Poczta Polska. Jednak InPost nie czuje oddechu konkurencji na plecach.Czytaj także: Orlen staje w szranki z InPostem. "Tworzymy alternatywę"
- Mam olbrzymi szacunek do przedsiębiorców, również tych, którzy powielają modele biznesowe wytyczone przez liderów rynkowych. Mam jednak także olbrzymi szacunek do cyfr. Przez pierwsze półrocze tego roku rozstawiliśmy 50 razy więcej skrytek w naszych paczkomatach niż łącznie wszyscy gracze, którzy mówią o rozwoju podobnych sieci. Nie zwalniamy, a wręcz przyspieszyliśmy! W 2021 r. tylko w Polsce pojawiło się już ponad 5000 paczkomatów, z czego 60 proc. we wsiach. To my aktywizujemy e-commerce w Polsce, to my jako InPost napędzamy sprzedaż w internecie - wylicza twórca i prezes InPostu, dodając, że firma lubi konkurencji podnosić poprzeczkę.
Nowe usługi i nowe segmenty rynku
Jak? Na przykład przez wprowadzoną w połowie września usługę Same Day Delivery, oferującą dostarczenie paczki tego samego dnia.- Tak naprawdę odpowiadamy na niewypowiedziane oczekiwania klientów. Wiemy, że dzisiaj 85 proc. z nich oczekuje szybszej dostawy, dlatego podwyższamy poprzeczkę, oferując najszybszą możliwą na świecie dostawę za darmo, bez jakichkolwiek dodatkowych opłat - mówi Rafał Brzoska.