PARTNERZY PORTALU

Jak instytucja finansowa może wesprzeć pracodawcę we wdrożeniu PPK?

Jak instytucja finansowa może wesprzeć pracodawcę we wdrożeniu PPK?
AdobeStock
  • Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez PFR TFI
  • Dodano: 21-09-2020 13:33

Wdrożenie i obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych oznacza dla pracodawców nowe obowiązki – podpisanie umowy, zgłaszanie pracowników, obsługa dyspozycji i naliczanie wpłat – to  tylko niektóre z nich. Warto pamiętać, że w ich wypełnianiu pracodawca może skorzystać z pomocy instytucji finansowej, której powierzył zarządzanie programem. W jakim zakresie instytucja finansowa może wesprzeć pracodawcę?

Jedną z najważniejszych zasad niezbędnych do tego, by wdrożenie i obsługa PPK przebiegały bez zakłóceń, jest kompleksowe podejście instytucji finansowej do klienta i zapewnienie mu wsparcia na każdym etapie. Od podjęcia pierwszych rozmów po zakończenie wdrażania programu i jego codzienną obsługę przedsiębiorca powinien mieć pewność, że otrzyma niezbędną pomoc od zespołu konsultantów, materiały informacyjne, szkolenia i dostęp do infolinii – nie zapominając o nowoczesnych narzędziach i systemach informatycznych umożliwiających obsługę programu.

Dziś obydwa (drugi i trzeci) etapy wdrażania PPK znalazły się w newralgicznym momencie. Na podpisanie umowy o zarządzanie PPK pozostało już niewiele ponad miesiąc. 27 października przypada ostateczny termin na podpisanie umowy dla firm zatrudniających od 20 do 249 osób. W sumie podczas połączonych - drugiego i trzeciego - etapów wdrażania PPK do programu przystąpi 78 tysięcy przedsiębiorstw zatrudniających łącznie ok. 3,7 mln pracowników. Jeżeli któraś z firm nie zaczęła jeszcze prac nad wdrożeniem programu, powinna się pospieszyć. Odkładanie wszystkiego na ostatnią chwilę nie jest najlepszym z dostępnych rozwiązań, tym bardziej, że w proces wyboru należy zaangażować przedstawicieli pracowników.

– Zapewnimy każdą możliwą pomoc poza dodatkowym czasem. Tu obowiązują nas sztywne terminy  – deklaruje Jarosław Froncz, dyrektor ds. relacji z klientami PPK w PFR TFI. – Wspieramy przedsiębiorców przy organizacji spotkań i szkoleń dla pracowników, odpowiadamy na ich pytania, zapewniamy nowoczesne narzędzia do obsługi PPK, dostarczamy niezbędne materiały edukacyjne i promujemy sam program, tak żeby każdy zatrudniony miał jak najszerszy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji. Nauczeni doświadczeniem z pierwszego etapu wdrażania PPK koncentrujemy się przede wszystkim na spełnieniu oczekiwań pracodawców: zapewnieniu wsparcia merytorycznego kadrze zarządzającej i działom HR, szkoleń dla pracowników oraz pomocy przy integrowaniu systemów kadrowo-płacowych z oprogramowaniem obsługującym PPK – wyjaśnia Jarosław Froncz. Oczekiwania  te potwierdzają badania przeprowadzone przez Izbę Zarządzających Funduszami i Aktywami (IZFiA)  i Izbę Gospodarczą Towarzystw Emerytalnych (IGTE) po pierwszym etapie wdrażania PPK[1].  

– O PPK mówimy w Polsce od około 2 lat, ale wciąż jest to dla nas program stosunkowo nowy. Dlatego w naturalny sposób podczas przygotowań do wdrożenia pojawiają się różne wątpliwości natury prawnej i podatkowej. Nawet mając własne zespoły prawne, firmy coraz chętniej korzystają z rad naszych ekspertów. Bardzo często wynika to z przekonania, że najlepiej zwrócić się po poradę do tych, którzy zajmują się tym tematem na co dzień – podkreśla Jarosław Froncz. – To dobre rozwiązanie. Efektywna współpraca pracodawcy z instytucją finansową może przesądzić o sprawnym i terminowym wdrożeniu programu. Dlatego tak ważne jest, by wybrać taką instytucję, która będzie w stanie spełnić oczekiwania danej firmy i wspierać pracodawcę w wypełnianiu jego obowiązków. Wszystko po to, aby wdrożenie i obsługa wymagały jak najmniejszego zaangażowania z jego strony. Z doświadczenia ostatnich miesięcy wiemy, że taki model pozwala uzyskać optymalne efekty i zdecydowanie usprawnia wdrożenie PPK– podsumowuje J. Froncz.
×

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Jak instytucja finansowa może wesprzeć pracodawcę we wdrożeniu PPK?

  • piotr 2020-09-27 11:39:02
    Ja tam lubię ten program, bo pracodawca dokłada mi się do moich oszczędności. To dzięki temu zyskuje właśnie zyskuje znacznie więcej niż odkładając samemu
  • Ilona 2020-09-22 21:03:57
    Jakby na to nie patrzeć to ppk jest rozwiązaniem na to aby emeryci nie biedowali. Jednak przez ponad 20 lat pracy można odłożyć spora sumke pieniędzy. I warto przypomnieć ze te pieniądze sa dziedziczone, więc nie przepadają. To na pewno jest ogromny plus.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.1.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!