PARTNERZY PORTALU

Jak mądrze ograniczać koszty?

Jak mądrze ograniczać koszty?
Jakub Jarczewski, dyrektor działu PR i Rozwoju Biznesu w Metro Properties. Fot. mat. pras.

Pandemia koronawirusa to wielkie wyzwanie dla firm, zarządzających nimi i dla pracowników. Jakub Jarczewski, dyrektor działu PR i Rozwoju Biznesu w Metro Properties mówi, jak jego firma radzi sobie w obecnej sytuacji. Partnerzy projektu EEC Defence - Razem bronimy gospodarki dzielą się w portalu WNP.PL swoimi nowymi doświadczeniami.

  • Firmy szukają oszczędności. Biznesowe rozmowy często sprowadzają się teraz do trudnej sztuki ograniczania kosztów.
  • Metro Properties robi wszystko, by utrzymać  obiekty na dotychczasowym technicznym poziomie, zapewnić bezpieczeństwo klientom i  najemcom. Już teraz – perspektywicznie – firma tworzy ofertę dla tych, chcieliby skorzystać z jej doświadczenia „przy powrocie do świata żywych”.
  • Jak ciąć koszty, by nie zrobić sobie krzywdy? Chronić załogę, nie obniżając standardów pracy. Wszystko, co nie jest potrzebne do utrzymania działalności operacyjnej, ulega czasowemu zawieszeniu.


Jak państwa firma w tak trudnym czasie może ograniczyć koszty?

Jakub Jarczewski: oczywiście robimy wszystko, co możemy, by tak ciąć koszty, aby nie stanąć przed trudnym wyborem redukcji załogi. Przede wszystkim maksymalnie obniżamy koszty związane z utrzymaniem zarządzanych przez nas obiektów. Decyzją rządu w obliczu pandemii w obiektach o wielkości powyżej 2000 metrów kwadratowych działać mogą wszystkie placówki prowadzące sprzedaż żywności, chemii, pralnie czy sklepy budowlane - cała reszta musiała zaprzestać działalności. Ale to nie oznacza zamknięcia centrów handlowych, które muszą cały czas być otwarte, by umożliwić wspomnianym podmiotom działalność.

Oczywiście w związku z powyższym liczba odwiedzających nasze placówki jest znacznie mniejsza, a to daje nam konkretne możliwości redukcji kosztów związanych z utylizacją odpadów, zużyciem energii, wody i ścieków. I to robimy. Z drugiej strony rosną wydatki związane z serwisem sprzątającym, który musi teraz jeszcze dokładniej skupiać się na wykonywanej pracy - częściej czyszczeniu podlegają przestrzenie wspólne takie jak toalety, a w szczególności klamki, poręcze, przyciski, krany, ławki itp.
 

Jak i jakie wydatki ograniczać, by nie podkopało to pozycji i możliwości zarządzania firmy w przyszłości?

- Nastał czas oszczędzania i my szukamy oszczędności w każdym możliwym obszarze. Wstrzymaliśmy eventy marketingowe, których organizacja nie ma teraz oczywiście żadnego sensu, wydatki reklamowe, użycie samochodów służbowych, zakupy środków trwałych itp. Wszystko to co nie jest aktualnie potrzebne do utrzymania działalności operacyjnej ulega czasowemu zawieszeniu.

Jakie pułapki czyhają na tych, którzy tną wydatki zbyt nerwowo?

- Nie jestem pewien, czy w zaistniałej sytuacji można zbyt nerwowo ciąć wydatki. My zawsze oglądaliśmy każdą złotówkę dwa razy zanim ją wydaliśmy - teraz robimy to jeszcze uważniej. Musimy robić wszystko, by utrzymać nasze obiekty na dotychczasowym technicznym poziomie, zapewnić bezpieczeństwo klientom i działającym najemcom, ale na przykład możemy zredukować oświetlenie parkingu, elewacji itp.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak mądrze ograniczać koszty?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.137.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!