PARTNERZY PORTALU

Klienci częściej skarżą się na banki

W 2009 r. do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego wpłynęło o ponad 50 proc. więcej skarg na banki, niż w 2008 r. Klienci najczęściej skarżyli się na kredyty i lokaty - poinformował Związek Banków Polskich.

Bankowy Arbitraż Konsumencki (BAK) działa od 2002 r. przy ZBP. Należą do niego wszystkie banki członkowskie ZBP, które pokrywają koszty jego funkcjonowania. Klienci, którzy czują się poszkodowani przez banki, mogą zwrócić się do BAK z prośbą o rozwiązania sprawy.

W 2009 r. średnia wartość przedmiotu sporu wyniosła 5181 zł, a średni czas rozpatrywania wniosku o rozwiązanie sporu - 48 dni.

Spośród wniosków złożonych w 2009 r., do 31 grudnia BAK wydał orzeczenia w 1284 przypadkach, z tego w 245 przypadkach na korzyść klienta, 339 na korzyść banku, a w 703 przypadkach odrzucił wniosek z powodów formalnych.

Spośród rozwiązanych na korzyść klienta spraw dotyczących kredytów hipotecznych, najczęstszym przyczynami sporów były zaniedbania banków związane z: terminową wypłatą transz, naliczaniem odsetek, nieuzasadnionym pobieraniem składek na ubezpieczenie i nieobniżaniem oprocentowania pomimo pojawienia się zwartych w umowie przesłanek ku temu.

W 2009 r. zdecydowanie spadała liczba skarg dotyczących lokowania pieniędzy w funduszach inwestycyjnych. Wcześniej, najczęstszym powodem tego typu sporów była nieznajomość produktu przez klientów, którzy lokowali środki nie zapoznając się z zagrożeniami wynikającymi z umowy. ZBP poinformował, że większość banków w 2009 r. należycie informowała klientów o ryzykach związanych z funduszami inwestycyjnymi.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Klienci częściej skarżą się na banki

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!