PARTNERZY PORTALU

Kolejne biuro podróży z woj. śląskiego ma kłopoty

Po bankructwie bielskiego Aquamaris trudności ma kolejne biuro podróży działające w woj. śląskim - Mati World z Chorzowa. Firma ma problem z zapewnieniem miejsc w samolocie powrotnym turystom wysłanym do Egiptu.

O sprawie poinformował podczas piątkowej konferencji prasowej marszałek woj. śląskiego Adam Matusiewicz. Zapewnił jednocześnie, że jeśli chodzi o klientów Aquamaris - "sytuacja jest opanowana".

Informacja o kłopotach turystów Mati World pochodziła z polskiej placówki dyplomatycznej w Egipcie. Według pierwszych sygnałów, istniało realne zagrożenie, że klienci tego biura mogą być przymusowo wykwaterowywani ze swoich hoteli bez zabezpieczenia powrotu samolotem do Polski. "Trzymamy rękę na pulsie. I tych około - bo takie mamy wstępne informacje - 80 turystów z Egiptu na pewno nie zostawimy samych sobie" - zapewnił marszałek.

Urzędnikom nie od razu udało się nawiązać kontakt z przedstawicielami biura, a kiedy wreszcie się do nich dodzwonili, usłyszeli uspokajające informacje. "Zapewnili, że sytuacja została uregulowana i jest pod kontrolą, a ich klienci na pewno nie zostaną wykwaterowani. Przyznali zarazem, że mają problem z zapewnieniem turystom miejsc w samolocie powrotnym. Bliższych szczegółów nie znamy" - powiedział PAP Witold Trólka z urzędu marszałkowskiego.

Dodał, że przedstawiciele biura nie wspominali, by ich firma miała jakieś problemy finansowe. W tej sytuacji urząd marszałkowski może jedynie monitorować sytuację. Zacząłby organizować turystom powrót wtedy, gdyby firma ogłosiła upadłość.

To nie pierwsze w tym sezonie kłopoty biura Mati World. W lipcu kilkudziesięciu klientów tej firmy także miało problem z powrotem do kraju z Egiptu. Kłopoty dotknęły grupę 51 turystów, których lokalny przewoźnik miał zbyt późno przywieźć na lotnisko. Trzeba było znaleźć dla nich miejsca w innych samolotach.

Także w lipcu "Rzeczpospolita" na swoich stronach internetowych zamieściła informację, że klienci Mati World z dobowym opóźnieniem wrócili z Hurghady do Polski. Przedstawiciele biura wyjaśniali wtedy, że powodem kłopotów były przedwczesne powroty do Polski klientów innych upadających organizatorów wypoczynku i związany z tym brak miejsca w samolotach.

Podczas konferencji prasowej marszałek uspokoił, że wkrótce do Polski zostaną sprowadzeni klienci biura Aquamaris, których w chwili ogłoszenia upadłości firmy poza granicami kraju było ponad 600. Według jego informacji, żaden z tych turystów nie został i nie zostanie wyrzucony z hotelu, ani nie będzie musiał koczować na lotnisku. "Sytuacja jest opanowana" - zapewnił marszałek.

Samorząd woj. śląskiego dowiedział się o sytuacji Aquamaris w czwartek po południu - ze strony internetowej biura. Rozpoczął wówczas przygotowania do organizacji powrotu klientów biura do Polski, kontaktując się m.in. z przewoźnikami i polskimi konsulami w poszczególnych krajach.

W najgorszej sytuacji byli turyści Aquamaris z Egiptu. Teraz 12 z nich jest w drodze powrotnej. 34 jeszcze w piątek po południu ma wyruszyć do domu samolotem, dla kolejnych 50 klientów biura jest organizowany transport i powinni wrócić jeszcze w najbliższy weekend.

Ok. 330 turystów Aquamaris jest w Grecji. Służby marszałka sprawdzają, które hotele są opłacone w całości, a które tylko w części. Matusiewicz zapewnia, że wszyscy zostaną sprowadzeni do kraju.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kolejne biuro podróży z woj. śląskiego ma kłopoty

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!