Kongres 590: Drynda: chcemy, żeby polskie firmy wychodziły na rynki pozaeuropejskie

Obecnie ok. 80 proc. naszego eksportu skierowane jest do krajów UE. Chcemy, żeby polskie firmy wychodziły na rynki pozaeuropejskie - mówił podczas Kongresu 590 prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Drynda.

"Dziś ok. 80 proc. polskiego eksportu kierujemy do UE. Chcemy, aby polskie firmy wychodziły również na rynki pozaunijne, pozaeuropejskie" - powiedział we wtorek szef PAIH podczas odbywającego się Warszawie Kongresu 590. Według niego dobrą okazją do tego, jest odbywająca się w Dubaju światowa wystawa Expo.

"Chcemy to wydarzenie wykorzystać do tego, by polskich przedsiębiorców łączyć z partnerami z Bliskiego Wschodu, a także z partnerami z rynku afrykańskiego - o potężnym potencjale - powiedział Drynda. Chodzi o to, jak zaznaczył, by polskie firmy mogły "mocniej zaakcentować swoją obecność na tych rynkach".

Jak zaznaczył, Expo w Dubaju odbywa się w szczególnym czasie, gdy światowe gospodarki odradzają się po pandemii. Przypomniał, że Agencja pomaga polskim przedsiębiorcom "w wychodzeniu na rynki zagraniczne", a podczas Expo będzie się koncentrować przede wszystkim "na rynkach bliskowschodnich i na krajach afrykańskich".

Dynda zaznaczył, że w otwartym 1 października pawilonie narodowym na Expo Polska zaprezentuje "ostatnie 30 lat sukcesu gospodarczego". "Żebyśmy mogli jeszcze bardziej popychać polską gospodarkę do dalszych wzrostów" - wskazał. Przypomniał, że w ramach programu gospodarczego na Expo będzie nasz kraj reprezentować ponad 2,5 tys. polskich przedsiębiorców. "Przygotowujemy m.in. dwa duże wydarzenia - ponad 700 uczestników Forum Polsko-Arabskiego 6 grudnia i Formu Polsko-Afrykańskiego, które odbędzie się 23 lutego 2022" - wskazał.

Zwrócił uwagę, że polskich przedsiębiorców zaproszono do współtworzenia pawilonu narodowego na Expo. "W naszym pawilonie w ramach programu partnerskiego można zobaczyć elementy wyposażenia dostarczane przez polskich producentów" - przypomniał Drynda. Dodał, że dzięki współpracy z PARP ponad 400 firm otrzyma finansowanie na udział w wystawie. "Organizujemy webinaria, szkolenia dla firm, żeby mogły lepiej zrozumieć kulturę biznesową Bliskiego Wschodu: jak wygląda system prawny, jak postawić swoje pierwsze kroki biznesowe na Bliskim Wschodzie" - zaznaczył.

Szef PAIH powiedział, że Pawilon Polski na Expo został uznany za jeden z bardziej wyróżniających się pawilonów narodowych. "Polska jako jedna z pierwszych otrzymała propozycję, aby pozostał on na terenie Expo, gdzie po zakończeniu wystawy, za pół roku, stworzona będzie nowa dzielnica biznesowa tzw. District 2020" - wyjaśnił.

Mówiąc o najważniejszych wydarzeniach z udziałem naszego kraju podczas Expo Drynda wymienił też Polski Dzień Niepodległości 11 listopada z koncertem laureatów Konkursu Chopinowskiego oraz Narodowy Dzień Polski (7 grudnia) i Festiwal Świąt Bożego Narodzenia (24 grudnia). "Chcemy pokazywać to, co w Polsce jest najpiękniejsze, najlepsze, ale zawsze z akcentem gospodarczym, akcentem wykorzystywania nowych możliwości" - stwierdził.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kongres 590: Drynda: chcemy, żeby polskie firmy wychodziły na rynki pozaeuropejskie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.51.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!