Kreml przeprasza Goldman Sachs

Kreml przeprasza Goldman Sachs
Fot. Kremlin.ru/wikimedia, licencja Creative Commons

Prezydent Rosji Władimir Putin błędnie nazwał właścicielem dziennika "Sueddeutsche Zeitung" amerykański bank Goldman Sachs - przyznał w piątek rzecznik Kremla Dmitrij Pieskow. Poinformował o przeprosinach skierowanych do banku i gazety.

"To najprawdopodobniej nasz błąd, mój błąd, pomyłka tych, którzy przygotowywali materiały informacyjne w tej sprawie. Była tam faktycznie niesprawdzona informacja, nie zweryfikowaliśmy jej ponownie i przedstawiliśmy ją prezydentowi" - powiedział Pieskow, cytowany przez agencję TASS.

Rosyjski przywódca mówił o "Sueddeutsche Zeitung" podczas dorocznej telekonferencji z obywatelami w czwartek, odnosząc się do genezy afery "Panama Papers". Zasugerował, że za dziennikarskim śledztwem w sprawie rajów podatkowych stoją przedstawiciele USA.

"Kto zajmuje się tymi prowokacjami - wiemy, że tam są pracownicy oficjalnych amerykańskich instytucji" - oświadczył Putin. I dodał, że "Sueddeutsche Zeitung" "wchodzi w skład holdingu medialnego, a ten holding należy do amerykańskiej korporacji finansowej Goldman Sachs". "Zewsząd wystają uszy zleceniodawców" - podkreślił Putin.

Jak podał TASS, niemiecki dziennik poinformował, że ani pośrednio, ani bezpośrednio nie jest związany z Goldman Sachs. Gazeta jest w stu procentach spółką-córką wydawnictwa Sueddeutscher Verlag, które należy w większości (81,5 proc.) do holdingu medialnego SWMH. Pozostałe 18,75 proc. wydawnictwa należy do osób prywatnych.

Rzecznik Putina skomentował również w piątek czwartkowe przeszukania w firmach należących do znanego biznesmena Michaiła Prochorowa. Wezwał, by nie wiązać ich z Kremlem, ani też z polityką redakcyjną należącego do miliardera holdingu medialnego RBK. Pieskow zapewnił, że nie jest wywierana presja na redakcję RBK.

Przeszukania w firmach Prochorowa, należących do grupy Oneksim, przeprowadziły Federalna Służba Bezpieczeństwa wraz z Federalną Służbą Podatkową. Źródła w RBK, cytowane przez opozycyjną telewizję Dożd oceniły, że przeszukania mogą być próbą nacisku na Prochorowa, by sprzedał holding. Podobną opinię wyraziły źródła cytowane w piątek przez dziennik "Kommiersant" i powołujące się na nieoficjalne rozmowy z pracownikami FSB.

Źródła te różnią się w opiniach o przyczynie rewizji. Część z nich uważa, że może chodzić o próbę wpłynięcia na politykę redakcyjną RBK. Publikacje holdingu dotyczyły wykorzystywania rajów podatkowych przez osoby zbliżone do władz; RBK opisywał również dane z "Panama Papers". Według innych ocen rewizje miałyby być próbą obniżenia wartości holdingu w związku z prowadzonymi jakoby negocjacjami o jego sprzedaży.

Jeszcze przed rewizjami telewizja REN TV pokazała niekorzystny materiał o Prochorowie i jego firmie energetycznej Kwadro. Po tej publikacji "Niezawisimaja Gazieta" przypomniała, iż to RBK szczegółowo opisywał aferę "Panama Papers". Dziennik, powołując się na ekspertów, wyraził wtedy ocenę, że materiał o Prochorowie jest "pobudzaniem mediów do lojalności, zapewne w ramach przygotowań do wyborów" parlamentarnych, które odbędą się w Rosji we wrześniu.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kreml przeprasza Goldman Sachs

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.177.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!