PARTNERZY PORTALU

Lotnisko Chopina w ubiegłym roku obsłużyło prawie 19 mln pasażerów

Warszawskie Lotnisko Chopina w 2019 r. obsłużyło 18,86 mln pasażerów, czyli o 6,2 proc. więcej niż w 2018 r. - poinformował w poniedziałek port. Najpopularniejszym przewoźnikiem na lotnisku w ub.r. był PLL LOT, a kierunkiem regularnym - Londyn, czarterowym zaś Antalya.

"W 2019 roku z usług stołecznego portu skorzystało 18,86 mln osób, co stanowi 6,2 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie. W 2018 r. port odprawił 17,8 mln pasażerów.

W okresie styczeń-grudzień w ruchu międzynarodowym podróżowało 17,1 mln pasażerów (więcej o 6,8 proc.), a w ruchu krajowym 1,76 mln (więcej o 0,4 proc.).

W samym grudniu na Lotnisku Chopina odprawiono 1 mln 384,3 tys. pasażerów, to o 11,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. W 2019 roku 59,1 proc., podróżowało w strefie Schengen, a 40,9 proc. wybrało destynacje do krajów Non-Schengen.

Jak podał port, najpopularniejszym przewoźnikiem na Lotnisku Chopina były Polskie Linie Lotnicze LOT. W ubiegłym roku linia przewiozła 9 mln 721 tys. 756 podróżnych. LOT w 2019 roku otworzył siedem nowych rejsów regularnych, z czego trzy były połączeniami długodystansowymi (Miami, Delhi oraz Kolombo).

Operujący na lotnisku węgierski Wizz Air w ubiegłym roku przewiózł z i do portu 2 mln 826 tys. 773 osób. Przewoźnik zainaugurował nowe regularne połączenie - do Edynburga.

W 2019 roku w sumie linie latające z Lotniska Chopina oferowały 130 regularnych kierunków. Wśród połączeń regularnych największą popularnością cieszył się Londyn - 1 mln 29 tys. 206 pasażerów, dalej był Paryż - 555 tys. 178 podróżnych, Kijów - 531 tys. 402 osób, Frankfurt - 522 tys. 491 pasażerów i Amsterdam - 512 tys. 178 osób. Jeśli chodzi o połączenia czarterowe w ub.r. to na pierwszym miejscu Antalya - 267 tys. 250 pasażerów, Hurghada - 123 tys. 787 osób, Marsa Alam - 82 tys. 601 podróżnych, Burgas - 79 tys. 427 pasażerów i Rodos - 72 tys. 106 osób.

W przypadku przewozów cargo, to w okresie styczeń-grudzień przewóz ładunków na pokładach wszystkich statków samolotów wyniósł 97 tys. 784,2 tony. To wzrost o 5,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku. Natomiast przewóz poczty wyniósł 16 tys. 309,8 ton, co stanowi wzrost o 2 proc.

Port przypomniał, że w grudniu 2019 r. na lotniska zakończyła się rozbudowa strefy kontroli dokumentów i bezpieczeństwa dla osób podróżujących z krajów Non-Schengen.

Pasażerowie tranzytowi mogą korzystać z przebudowanej strefy kontroli dokumentów, która powiększyła się z 12 do 18 przejść. Natomiast strefę kontroli bezpieczeństwa dla pasażerów transferowych w rotacji Non-Schengen - Schengen powiększono z dwóch do czterech przejść, zaś w rotacji Non-Schengen - Non-Schengen również z dwóch do czterech przejść. Lotnisko wskazuje, że ukończenie tej inwestycji "ma istotny wpływ na poprawę jakości obsługi pasażerów oraz zwiększenie przepustowości stołecznego portu".

Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze".

×
EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lotnisko Chopina w ubiegłym roku obsłużyło prawie 19 mln pasażerów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.55.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!