PARTNERZY PORTALU

Lubuskie: Wnioski o Mały ZUS plus od ok. 1,5 tys. przedsiębiorców

W woj. lubuskim Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyjął dotychczas wnioski od ok. 1,5 tys. przedsiębiorców chcących skorzystać z Małego ZUS-u plus – poinformowała regionalna rzeczniczka prasowa ZUS woj. lubuskiego Agata Muchowska.

"Od lutego Mały ZUS zmienił się na +plus+. Dzięki temu, może skorzystać z niego więcej przedsiębiorców, a to dzięki powiększeniu limitu dochodu, który uprawnia do skorzystania z ulgowych składek" - powiedziała Muchowska.

Obecnie z możliwości opłacania Małego ZUS-u korzysta w woj. lubuskim ponad 7 tys. małych przedsiębiorców, głównie osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

Jak wyjaśniła rzeczniczka, tzw. Mały ZUS plus jest aktualizacją funkcjonującej od 2019 r. zmniejszonej stawki ZUS, czyli tzw. Małego ZUS-u. To rozwiązanie mające wspierać najmniejsze firmy poprzez możliwość zmniejszenia wysokości ciążących na nich opłat na obowiązkowe ubezpieczenie.

Wprowadzone od początku lutego br. zmiany zwiększyły limit przychodu uprawniający do korzystania z Małego ZUS-u i uzależniły kwotę składki od dochodu.

Do tej pory z ulgi mógł skorzystać przedsiębiorca, którego ubiegłoroczny przychód nie przekraczał 30-krotności minimalnego wynagrodzenia, czyli 67,5 tys. zł. Od lutego br. kwota ta wzrosła do 120 tys. zł.

W celu obliczenia wysokości składki można skorzystać ze specjalnie przygotowanego kalkulatora, który jest dostępny na stronie: eSkladka.pl

Przedsiębiorca, który w styczniu nie korzystał z Małego ZUS-u, a chce to zrobić i spełnia warunki, musi wyrejestrować się z ubezpieczeń z aktualnym kodem tytułu ubezpieczenia, a zgłosić się z nowym. Ma na to czas do 2 marca br.

"Natomiast osoby, które już w styczniu korzystały z ulgi i chcą ją kontynuować na nowych zasadach nie muszą się przerejestrowywać. Mają natomiast obowiązek dwukrotnie złożyć dokumenty rozliczeniowe z informacjami potrzebnymi do wyliczenia nowych składek - najpierw w lutym (za styczeń), potem w marcu (za luty)" - wyjaśniła Muchowska.

Z Małego ZUS plus można skorzystać po wykorzystaniu okresu "ulgi na start" (6 miesięcy), jeśli przedsiębiorca się na nią zdecydował oraz preferencyjnych składek (2 lata).

Niższą składką będzie można opłacać maksymalnie przez 36 miesięcy w ciągu kolejnych 60 miesięcy prowadzenia działalności.

"Przedsiębiorcy decydujący się na opłacanie niższych składek na ubezpieczenia społeczne muszą jednak pamiętać, że przełoży się to w przyszłości na niższe emerytury i inne świadczenia z ZUS, takie jak zasiłki chorobowe, opiekuńcze i macierzyńskie" - zaznaczyła rzeczniczka.

Szczegółowe informacje o zasadach korzystania z ulgi i obliczania składek są dostępne na stronach biznes.gov.pl oraz www.zus.pl

×
EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lubuskie: Wnioski o Mały ZUS plus od ok. 1,5 tys. przedsiębiorców

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.245.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!