PARTNERZY PORTALU

MBank może zniknąć

Aktywa mBanku pod koniec czerwca 2019 roku wynosiły 152,4 mld zł Fot. mat. pras.

Wystawienie mBanku na sprzedaż przez Commerzbank sprawi najprawdopodobniej, że z rynku zniknie jedna z najsilniejszych bankowych marek. Na dziś faworytem w wyścigu do kupna tego banku jest PKO BP i zdaniem analityków po ewentualnym przejęciu nie będzie on utrzymywał konkurencyjnej marki.

  • Sprzedaż mBanku przez Commerzbank oznacza, że ta marka najprawdopodobniej zniknie z rynku - uważają analitycy.
  • Przeszkodą przy transakcji może się okazać posiadany przez mBank portfel kredytów frankowych.
  • Niewykluczone, że oprócz PKO BP mogą się pojawić inni chętni na przejęcie mBanku, który jest obecnie czwarty na rynku.

Analitycy nie maja wątpliwości - jeżeli PKO BP przejmie mBank, to ta druga marka zniknie z rynku. Taki scenariusz przewiduje Marta Czajkowska-Bałdyga, analityczka Haitong Banku. Jej zdaniem gdyby doszło do przejęcia, według najbardziej prawdopodobnego (a przynajmniej najbardziej publicznie rozważanego) scenariusza, PKO BP nie utrzymałoby marki mBanku. – Nie ma powodu, by po przejęciu bank funkcjonował pod dwoma markami – mówi.

Zobacz też: Kto kupi mBank? Kolejna bankowa repolonizacja u progu

Podobnego zdania jest Łukasz Jańczak, analityk Ipopema Securities. – Owszem, mBank to bardzo silna i rozpoznawalna marka, ale gdyby doszło do tego przejęcia, rebranding jest raczej przesądzony – mówi. – Oczywiście marka nie zniknie z dnia na dzień, ale myślę, że może to nastąpić nawet szybciej niż rebranding BZ WBK na Santander – twierdzi analityk Ipopema.

Zobacz też: Commerzbank może sprzedać polski mBank

Warto przy tej okazji przypomnieć, że zarówno PKO BP, jak i mBank to czołówka polskich bankowych marek. W ostatnim rankingu Top 500 Banking Brands 2019 najlepiej została oceniona marka PKO BP (polski bank uplasował się w drugiej setce rankingu), mBank został uznany za czwartą polską markę bankową (uplasował się pod koniec trzeciej setki).

Co jeszcze może się zmienić poza nazwą, gdyby do fuzji doszło, poza tym, że PKO BP z największego polskiego banku stałby się jeszcze większym największym polskim bankiem? – Na pewno jakichś efektów synergii można by się przy takiej transakcji doszukać. Na pewno można się spodziewać synergii kosztowych za sprawą likwidacji części oddziałów i zapewne zwolnień części pracowników – twierdzi Łukasz Jańczak.

– Wyzwaniem byłyby na pewno koszty integracji. Łączyłyby się dwie duże instytucje finansowe, to zawsze niesie ze sobą ryzyka operacyjne, wynika to chociażby z integracji systemów informatycznych. Myślę jednak, że poradzono by sobie z tym bez większych problemów – oba banki są bardzo dobrze zdigitalizowane – dodaje.

Problem z przejęciem może jednak pojawić się gdzie indziej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (7)

  • Krzysztof 2019-10-14 09:36:29
    Czyli słabsza marka ubije mocniejszą? Tylko w Polsce! ;-)
  • Tomasz 2019-10-11 18:16:02
    Nie wierzę że zaorają najlepszy system i aplikację w imię integracji. Jeśli będzie tak jak myślę to nawet lepiej bo zyskam pewność państwowej instytucji. Hejterów pozdrawiam.
  • Helmut 2019-10-11 14:15:11
    Jeśli PKO przejmie mBank to odejdę do innego banku komercyjnego. Nie chcę być w drogim, państwowym banku, gdzie produkty bankowe są droższe a depozyty niżej oprocentowane. Nie mam zamiaru się składać na dywidendę dla Skarbu Państwa.
  • Bynio 2019-10-11 13:18:28
    Zgadzam się z tobą. Jeśli PKO BP wprowadzi swoją gamę wszelkich opłat za byle co, to zyska na tej sprzedaży ich konkurencja i to jest też dla polskiego rynku potrzebne. pozdrawiam
  • Kasia 2019-10-11 10:00:23
    Jeśli PKO BP przejmie mBank, spadam z moim kredytem hipotecznym do innego banku :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 80.55.59.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!