Mercator Medical znalazł się pod presją gwałtownie spadających cen na jednorazowe rękawice medyczne i rosnącej podaży wyrobów z fabryk wybudowanych w ekspresowym tempie w Chinach. Dlatego producent intensywnie pracuje nad nowymi kierunkami rozwoju, nie związanymi z obecnym profilem działalności. Te zapowiedzi nie spodobały się inwestorom.
- Na wyniki spółki Mercator Medical bardzo istotny wpływ miała sytuacja rynkowa związana z bardzo dynamicznym spadkiem cen szczególnie w trzecim kwartale. Najbardziej dotkliwy był on w lipcu i sierpniu.
- Produkcja rękawic medycznych w czasie pandemii zwiększyła się o kilkadziesiąt miliardów sztuk rocznie, głównie z powodu gwałtownego wzrostu ich produkcji w Chinach.
- Konferencja zarządu Mercatora, na której ogłoszono prace nad nowymi kierunkami rozwoju, nie związanymi z obecnym profilem działalności, nie spodobała się inwestorom. Spółka zamknęła dzień na sporym minusie.