PARTNERZY PORTALU

Morele szukają nowego inwestora, by zwiększyć swój udział w e-commerce

Morele szukają nowego inwestora, by zwiększyć swój udział w e-commerce
Firma Morele ma około 1,5 proc. udziału w całym polskim rynku e-commerce (zdjęcie ilustracyjne) Fot. Shutterstock, Inc.

Firma Morele, będąca jednym z czołowych graczy na polskim rynku e-commerce, rozpoczęła proces pozyskania nowego inwestora finansowego, który wesprze jej dalsze plany wzrostu. Wiemy, na co dokładnie firma chce przeznaczyć pozyskane środki.

Firma Morele mająca około 1,5 proc. udziału w całym polskim rynku e-commerce, pochwaliła się bardzo dobrymi wynikami finansowymi. Ostatni rok fiskalny, zakończony w marcu 2021 r., spółka zamknęła z GMV (obrót na platformie) na poziomie 1,3 mld zł (wzrost o około 30 proc. w ujęciu rocznym) oraz wynikiem EBITDA (zys przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją) w wysokości ponad 50 mln zł.

Czytaj też: E-commerce bije kolejne rekordy. Orlen może tu rywalizować z InPostem

W tym roku spółka planuje przyspieszyć tempo wzrostu. - Kluczowym elementem budującym potencjał wzrostu w przyszłości jest przekształcenie naszego sklepu z elektroniką użytkową w „multiwertykalną” platformę, na której oferta produktowa znacznie wychodzi poza te obszary, z którymi do tej pory była kojarzona nasza firma - tłumaczy Michał Pawlik, prezes i współzałożyciel Moreli.

Zobacz również: Pandemiczna "premia" e-commerce jest pewna. Twarde dane

Firma ma ambitny plan - w ciągu najbliższych 5 lat chce znaleźć się w TOP3 polskiego rynku e-commerce. Zdaniem Michała Pawlika uda się to osiągnąć m.in. poprzez koncentrację na ułatwieniu klientom znalezienia odpowiedzi na pytanie “co kupić”, bez konieczności wyszukiwania informacji o produkcie np. na forach internetowym.

- Skupiamy się przede wszystkim na wdrażaniu narzędzi, które nie tylko ułatwiają zakupy w Internecie, ale również pozwalają zaoszczędzić cenny czas przy wyborze produktu, który będzie spełniał oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.  Chcemy szybciej osiągnąć wyznaczony cel oraz podtrzymać dynamikę wzrostu, stąd też decyzja o pozyskaniu nowego inwestora finansowego, który wesprze nasze ambicje - dodaje Pawlik.

Pozyskane środki Morele chcą przeznaczyć przede wszystkim na zwiększenie rozpoznawalności marki, akwizycję nowych klientów oraz inwestycje w technologię.

Firma powstała w 2005 r. i jest obecnie drugą największą multiwertykalną platformą e-commerce w Polsce.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Morele szukają nowego inwestora, by zwiększyć swój udział w e-commerce

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.42.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!