MSP: sponsoring - od spółek SP w dobrej kondycji finansowej

MSP: sponsoring - od spółek SP w dobrej kondycji finansowej
Fot. PTWP (Szymon Jankowski)

Wsparcie sponsoringowe może płynąć od spółek Skarbu Państwa w dobrej kondycji finansowej - powiedział w środę minister skarbu Dawid Jackiewicz. Każda spółka SP zainteresowana sponsoringiem będzie musiała najpierw opracować własną strategię z uwzględnieniem zasad "dobrych praktyk" - dodał.

Ministerstwa skarbu państwa oraz sportu i turystyki opracowały dokument "Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa". Szefowie obu resortów wspólnie zaprezentowali założenia dokumentu na konferencji prasowej.

Szef MSP zaznaczył, że działalność sponsoringowa to "potężne narzędzie w budowaniu dobrego wizerunku spółek Skarbu Państwa". "To narzędzie musi być dobrze wykorzystywane, w sposób transparentny (...) i zrozumiały zarówno dla odbiorców końcowych, jak i dla wszystkich uczestników tego procesu" - podkreślił.

"Audyty, kontrole, które przeprowadziliśmy przed kilkunastoma tygodniami w spółkach Skarbu Państwa pokazują, że obszar ten pozostawia bardzo wiele do życzenia. Często decyzje w tej sprawie zapadały w sposób uznaniowy, nietransparentny" - ocenił.

Jak mówił, wsparcie sponsoringowe może płynąć od tych spółek Skarbu Państwa, które są w dobrej kondycji finansowej. "Działania sponsoringowe powinny być podejmowane przez spółki w sposób transparentny i odpowiedzialny, po spełnieniu warunków długookresowej stabilności ekonomiczno-finansowej oraz przy założeniu uzyskania wymiernych efektów" - zaznaczył.

Dodał, że przedstawiony kodeks nie narzuca niczego spółkom, ale - jak podkreślił - pokazuje "kierunki, które są zgodne z oczekiwaniami większościowego, głównego, a czasem też mniejszościowego akcjonariusza".

"Każda spółka Skarbu Państwa, która zamierza zajmować się sponsoringiem, zarówno w obszarze sportu, ale również kultury czy działań proekologicznych musi opracować własną strategię, własne zasady długofalowego sponsoringu. Dopiero wówczas, w zgodzie z tymi zasadami, które będą konsekwencją opublikowanego dzisiaj kodeksu, może rozpocząć działalność sponsoringową" - wyjaśnił minister skarbu.

"Chcielibyśmy w ten sposób wyeliminować działalność, która polega tylko i wyłącznie na tym, że udzielany sponsoring nie służył niczemu innemu poza wsparciem danego podmiotu, a zatem spółka nie czerpała z tego tytułu żadnych korzyści" - tłumaczył.

Jak podkreślono w dokumencie, działania sponsoringowe spółki SP muszą być spójne z realizowaną przez nią strategią i długofalowymi celami. Ponadto powinny one mieć - co do zasady - cel komercyjny i wiązać się z uzyskaniem określonego efektu ekonomicznego czy marketingowego przez sponsora. Działania te powinny podejmować wyłącznie te spółki z udziałem SP, które w roku obrotowym poprzedzającym ich podjęcie, odnotowały zysk operacyjny, a w dniu podpisania stosownych umów posiadały wolne środki na rachunku bieżącym. Spółki te są zobowiązane do samodzielnego zawierania umów sponsoringu bezpośrednio z podmiotami sponsorowanymi, bez możliwości korzystania z usług podmiotów trzecich. Przedsięwzięcia sponsoringowe mogą być realizowane szczególnie w obszarach: sportu, kultury, nauki i szkolnictwa oraz inicjatyw proekologicznych i akcji społecznych.

Jackiewicz poinformował ponadto, że te spółki, które już prowadzą taką działalność, będą miały rok na dostosowanie się do nowych zasad. "W uzasadnionych przypadkach, w których działalność sponsoringowa musi trwać dłużej niż rok, będzie to okres trzech lat. Jednak będą to absolutnie wyjątkowe przypadki" - zastrzegł.

"Chcielibyśmy, aby zawsze pod koniec roku rada nadzorcza danej spółki zdała sprawozdanie z działalności sponsoringowej wraz z podaniem informacji, jakie efekty zostały osiągnięte, a w których obszarach nie udało ich się osiągnąć" - dodał szef resortu skarbu.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: MSP: sponsoring - od spółek SP w dobrej kondycji finansowej

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.55.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!