PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Nadchodzi bank, jakiego nie znamy. Nowe usługi

Autor: Bartosz Dyląg
17-07-2019 12:07 |  aktualizacja: 17-07-2019 12:08
Nadchodzi bank, jakiego nie znamy. Nowe usługi

Banki stale poszukują nowych rozwiązań technologicznych

Fot. Shutterstock

Garmin Pay, Apple Pay, Google Pay - płatności zegarkiem czy telefonem, płatności w oparciu o dane biometryczne, karta płatnicza z wyświetlaczem, przelew na numer telefonu. Bez wątpienia sektor bankowy pełnymi garściami czerpie z nowoczesnych technologii. W którą stronę rozwiną się rozwiązania technologiczne w banku jutra? Jakich nowych usług możemy się spodziewać? Na te pytania odpowiadają nam przedstawiciele polskich banków.

  • Rozwój płatności za pomocą telefonu to najważniejszy trend zmian w bankowości najbliższych miesięcy.
  • Kluczem do utrzymania zadowolenia klienta, a co za tym idzie rentowności w sektorze bankowym, będzie digitalizacja.
  • Ważna będzie też personalizacja, umożliwiająca zaproponowanie klientowi produktu dokładnie skrojonego pod jego potrzeby.


Klientom przestał już wystarczać bank jako instytucja z okienkami, w której można bezpiecznie trzymać pensję, a w razie potrzeby pożyczyć pieniądze. Dzisiaj chcą partnera, który jest wszędzie, gdzie tego potrzebują, zaproponuje usługę uszytą na miarę. Co będzie dalej z usługami bankowymi?

Anna Grechowicz-Dorosz, business program managera w banku Credit Agricole, jest zdania, że kluczem do utrzymania rentowności w sektorze bankowym będzie digitalizacja. Chodzi głównie o zapewnienie klientowi jak największej dostępności usług „natychmiast, w momencie wystąpienia potrzeby” oraz wygody z ich korzystania.

Czytaj też: Afera GetBacku nie była ostatnia

- Oznacza to zagwarantowanie klientowi jak najlepszego customer experience, które z kolei jest możliwe dzięki odpowiednim danym i umiejętności ich interpretowania. Podstawą z kolei do realizacji tego celu jest szybkość wprowadzania zmian, nowych rozwiązań, co dla banków jest zawsze wyzwaniem – uważa Anna Grechowicz-Dorosz.

W opinii Wojciecha Rybaka, członka zarządu Banku Millennium, kierunkiem, w którym bank będzie podążać, jest personalizacja.

- Chcemy być najbardziej spersonalizowanym bankiem i do tego jest nam potrzebna nowa aplikacja mobilna i internetowa, czyli nowy Millenet. Z perspektywy klienta daje to możliwość zbudowania bardzo spersonalizowanego narzędzia, które wygląda i działa dokładnie tak, jak klient oczekuje – wyjaśnia w rozmowie z WNP.PL Wojciech Rybak.

Z perspektywy banku da to możliwość dostarczenia w czasie rzeczywistym oferty dopasowanej do realnych potrzeb klienta, która będzie wynikała z jego interakcji z bankiem.

Wojciech Rybak. Fot. mat. pras.
Wojciech Rybak. Fot. mat. pras.

- Wiemy, że takie bardzo spersonalizowane podejście jest kluczem do budowania dobrej oceny banku, Millennium jest bardzo dobrze oceniany przez klientów w różnych perspektywach. Chroni ono klientów przed nadmiarem niepotrzebnych informacji, zalewem różnego rodzaju ofert i propozycji, które z jego perspektywy nie są wartościowe – zapewnia członek zarządu Banku Millennium. 

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Bank Millennium SA [MIL]

kurs:

7.0600 PLN 0.0600 (0.86%)

Notowania | Analiza techniczna


MBANK [MBK]

kurs:

325.4000 PLN -3.8000 (-1.15%)

Notowania | Analiza techniczna


Bank Polska Kasa Opieki SA [PEO]

kurs:

98.1600 PLN 0.1200 (0.12%)

Notowania | Analiza techniczna


KOMENTARZE (5)

  • asd 2019-07-17 15:34:15
    W kolejnym kroku czip pod skórę.
  • banksterskie cwaniactwo 2019-07-17 16:07:41
    ''Klientom przestał już wystarczać bank jako instytucja z okienkami, w której można bezpiecznie trzymać pensję, a w razie potrzeby pożyczyć pieniądze. Dzisiaj chcą partnera, który jest wszędzie, gdzie tego potrzebują, zaproponuje usługę uszytą na miarę.'' - doprawdy? A jak to jest, że nikogo nie pyta się o zdanie czy zgodę a wszelkie te "innowacje", które zostały wymienione w artykule są wprowadzane szybko i niepostrzeżenie?. Czy to jest właściwe traktowanie? No nie sądzę. Teraz oferują te innowacje a co jeśli potem wmówią ludziom, że ich gotówka może być w czipie pod skórą i ogłoszą, że jest to trend, który następuje w innych krajach i trzeba to naśladować by być ''na fali''? Płacenie kartą, przelewami online, bezgotówkowo to podawanie siebie i swoich danych na tacy - banki wiedzą co i ile kupujemy - takie informacje to majątek - co jeśli te dane będzie chciał uzyskać choćby pazerny i wścibski marketing, który nie zna litości i nie wie co to prywatność? Toż to żyła wiedzy i złota zarazem, bo zaczynamy ponoć wchodzić w erę gospodarki opartej o dane - o dane zdzierane z ludzi, często bez ich wiedzy, bez ich zgody i na ogół poprzez stawianie ich przed faktem dokonanym. Dzisiaj nie tylko musimy mieć konta bankowe online, są także konta pacjenta, pasażera, studenta(indeksy elektroniczne) - zwariować można, ci co te systemy informatyczne wprowadzają może i mają wygodę i przejrzystość ale zwykli ludzie tego nie chcieli i wcale nie oczekiwali, jaka jest w tym wygoda by trzeba było pamiętać loginy i hasła - żadna. W latach 90-tych zaufanie do banków w Polsce było nieporównanie większe jak dziś. Dawniej wyglądało to inaczej - przychodziło się do banku i bankier dokonywał przelewu i to była właśnie wygoda ale wymyślono sobie, żeby każdy sobie załatwiał przelewy sam i się ludzie muszą męczyć w tym "luksusie". Papierowe dokumenty to wolność a gotówka to niezależność - w Niemczech, które są naszym sąsiadem doskonale o tym wiedzą i wcale nikt nikogo nie zmusza do usilnych transformacji cyfrowo-technologicznych, ba! są tam nawet i firmy, które jeszcze z faxu korzystają. Smartfony, wi-fi, biometrie, bezgotówkowość, sieć 5g, internet rzeczy, Facebook, Instagram - po co te wszystkie ''udogodnienia'' są ludziom potrzebne? Ani trochę nie są potrzebne lecz po prostu wmówiono im, że się zmieniali, tego oczekiwano, oczekiwano innowacji - bzdury - większość analiz i badań rynku to ściema, wszystko jest upraszczane i usprawniane tylko pod potrzeby inwestorów, biznesów i środowisk lobbystycznych, by oni mogli robić co tylko chcą, a zdanie czy zgoda ludzi to można sobie wsadzić między wiersze. Demokracja to pusty frazes, wszyscy wiedzą, że tak naprawdę rządzą media, marketing, cyfryzacja i przemysł technologiczny, które są pod wpływami bogatych korporacji, finansjer i ogólnie pod wpływami ludzi mających miliardy na kontach.
    • Maciej 2019-07-24 06:26:22
      Hehe załóż okulary i zapisz sobie te hasła xD
  • Ekonom 2019-07-18 15:36:29
    Moja rodzina w Anglii bierze kredyty konsumpcyjne na 4proc.A Polskę i Polaków to banki traktuja jak kolonie do wyzysku
  • Rysa 2019-07-19 14:35:00
    Tylko zostaje wciąż ten sam problem. Skąd wziąźć kasę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.48.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

23 425 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

291 518 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.