PARTNERZY PORTALU

Nastroje konsumentów w listopadzie bez zmian

Bieżące nastroje konsumenckie w listopadzie pozostały na podobnym poziomie, jak w ubiegłym miesiącu, zaś w przypadku sytuacji przyszłej nieznacznie się poprawiły - wynika z opublikowanych w piątek badań GUS.

GUS podał, że bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, pozostał na niezmienionym poziomie i wynosi -22,7.

"Pogorszyły się oceny dotyczące sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (przeszłej o 1,3 p. proc i przyszłej o 0,3 p. proc.) oraz ocena dotycząca dokonywania ważnych zakupów (spadek o 3,0 p. proc.). Poprawiły się oceny dotyczące sytuacji ekonomicznej kraju zarówno obecnej, jak i przyszłej (wzrost odpowiednio o 1,6 i 2,9 p. proc.)" - napisano w komunikacie.

W porównaniu do listopada 2012 r. wartość BWUK jest wyższa o 7,1 p. proc.

Z komunikatu GUS wynika, że wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się o 1,0 p. proc. i ukształtował się na poziomie -28,6.

"Wzrost poziomu wskaźnika został osiągnięty dzięki poprawie ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 2,9 p. proc.) oraz przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost o 1,3 p. proc.)" - napisano.

W listopadzie br. WWUK osiągnął wartość wyższą o 10,0 p. proc. niż w analogicznym miesiącu 2012 r.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nastroje konsumentów w listopadzie bez zmian

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.102.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!