Niemcy idą po rozum do głowy. Koniec z oszustwami i dopłatami do aut

Niemcy idą po rozum do głowy. Koniec z oszustwami i dopłatami do aut
Popularne wśród kupujących są pojazdy, które mogą przejechać do 80 kilometrów na napędzie elektrycznym i bez pomocy silnika spalinowego Fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Tomasz Wolf
    Tomasz Wolf
  • Dodano: 20-09-2022 08:40

Samochody hybrydowe plug-in nie są już w Niemczech dotowane przez państwo. To błogosławieństwo dla środowiska, następuje koniec nieuzasadnionego szaleństwa wokół samochodów hybrydowych plug-in.

Zapraszamy do Katowic na Międzynarodowe Targi Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki TOOLEX. Targi pod patronatem WNP.PL odbędą się 4-6 października 2022 r. - w ich ramach zapraszamy na ciekawą konferencję Nowy Przemysł 4.0. Rejestracja trwa!

  • Pod koniec roku niemiecki rząd federalny ograniczy finansowanie hybryd typu plug-in.
  • W praktyce eksploatacja hybryd plug-in wygląda inaczej niż na papierze.
  • Znacznie cięższe hybrydy zużywają więcej paliw kopalnych niż przeciętny silnik spalinowy.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Niemcy idą po rozum do głowy. Koniec z oszustwami i dopłatami do aut

  • asa 2022-09-22 08:40:15
    dożyliśmy absurdalnych czasów, gdzie opłacalność jest uwarunkowana zyskiem i zdarciem jak największej ilości pieniędzy z konsumenta. Produkt per design ma generować zyski.
  • Miromir 2022-09-20 23:58:57
    Najpierw promowali auta ciężarowe na LNG/CNG tj. dopłaty do zakupu ok 18tys euro oraz zwolnienia z opłat z Autobahn i Bundesstrasse do końca 23r. Co z automatu podniosło cenę tych pojazdów o 20-30%. Żaden kraj tego nie zrobił bo metan to wciąż paliwo kopalne i auto wytworza NoX (tlenki azotu) tak jak diesel czy benzyna. Wystarczyło wprowadzić ograniczenie mocy, prędkości w autach plug-in bez regularnego ładowania to albo nikt by tego nie kupił albo kupiły by osoby zainteresowane i świadome oczednisci. Tak tylko koncerny motoryzacyjne w Niemczech zarobiły i oszukały znów na sprzedaży aut ekologicznych. Pierwsze plugi były w drogich autach, gdzie właściciel miał gdzieś ile to pali paliwa. Chodziło tylko o nie ponoszenie kosztów za sprzedaż aut o dużym spalaniu. Niemcy zaczynają gubić się w dynamice rynku motoryzacyjnego i sztucznie chcą napędzać coś co potrzebuje czasu. W USA wciąż produkuje się auta V8 i jakoś dalej są na nie chętni.
  • Adik71 2022-09-20 17:53:48
    Dawno nie czytałem większych bzdur. Hybrydy typu plug-in wyrządzają środowisku więcej strat niż pożytku. To znaczy że obniżenie spalania o 50% jest dla środowiska szkodliwe.Ha.ha.ha. Przejechałem plug inem 10 tyś km w tym 6,5 tyś w trasie, średnie spalanie 3.5 l/100km
    • licznik 2022-09-20 19:07:35
      No porostu jesteś debeściak! Skoro hybrydą przejechałeś zaledwie 10000 km, to znaczy, że na prądzie przejechałeś maksymalne 1000 km. Chyba, że jeździłeś tylko od wtyczki do wtyczki, ale wtedy na te 10000 km potrzebowałbyś jakichś PIĘCIU lat!
    • bĘzyniak 2022-09-20 19:08:15
      A kiedy POPRZEDNIO czytałeś cokolwiek?
  • uhahany 2022-09-20 11:18:51
    Obśmiałem się jak norka! Niemcy, kiedyś lider w inżynierii, dopiero po 20 latach odkryli, że znacznie cięższa hybryda zużywa dużo więcej paliw kopalnych! Ha ha ha!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!