PARTNERZY PORTALU

Pierwsza chińska spółka chce zadebiutować na GPW

Pierwsza chińska spółka chce zadebiutować na GPW
Fot. Fotolia

Peixin, chińska spółka zajmująca się produkcją maszyn i linii produkcyjnych do wytwarzania artykułów higienicznych, chce zadebiutować w październiku na GPW. Oferta będzie obejmowała 4 mln akcji, których cena maksymalna to 25 zł.

Wartość netto oferty to 21,35 mln euro. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie programu inwestycyjnego na lata 2013-2015, wartego 70 mln euro.

Około 40 proc. wpływów netto z oferty ma być przeznaczone na zakup gruntów, a około 25 proc. wpływów netto na budowę nowego zakładu produkcyjnego. Kolejne 25 proc. wpływów netto ma być wykorzystane na zakup maszyn i urządzeń, a ok. 10 proc. wpływów netto na prace badawczo-rozwojowe oraz modernizację budynku.

Przyjmowanie zapisów od inwestorów indywidualnych potrwa od 18 do 25 września. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych ma się rozpocząć 18 września i potrwać do 26 września. Zapisy od inwestorów instytucjonalnych potrwają od 27 września do 1 października.

Około 20 proc. akcji oferowanych może trafić do inwestorów indywidualnych.

Grupa Peixin projektuje, produkuje i sprzedaje maszyny do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku, takich jak podpaski, pieluchy, chusteczki higieniczne i inne produkty.

Jak podano w prospekcie grupa jest jednym z najstarszych chińskich producentów maszyn do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku. Według szacunków spółki, opracowanych na podstawie publicznie dostępnych danych, wartość sprzedaży grupy należy do jednych z najwyższych wśród chińskich firm wytwarzających maszyny do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku.

Grupa sprzedaje swoje produkty pod marką "Peixin". Produkty przez nią wytwarzane dzielą się na cztery główne kategorie: maszyny do produkcji pieluch, maszyny do produkcji podpasek, maszyny do produkcji chusteczek higienicznych i inne maszyny. W 2012 r. poszczególne kategorie odpowiadały odpowiednio za 34,9 proc., 42 proc., 15,3 proc. i 7,8 proc. przychodów ze sprzedaży grupy.

Zakład produkcyjny Peixin znajduje się w Quanzhou, w prowincji Fujian w Chinach. Do 2016 r. Peixin planuje otwarcie dwóch nowych fabryk, które mają ponad trzykrotnie podwyższyć zdolności produkcyjne grupy.

Grupa prowadzi dystrybucję produktów wśród producentów artykułów higienicznych codziennego użytku w Chinach i za granicą, głównie w Azji, Afryce i Ameryce Południowej. Na rynku chińskim grupa zamierza rozszerzyć obszar dystrybucji, który obecnie obejmuje wybrzeże kraju, o inne regiony, położone w głębi kraju i charakteryzujące się wzrostem gospodarczym, w tym m.in. prowincje Chongqing, Henan i Hunan.

Peixin zamierza także podejmować działania, aby znacznie rozszerzyć bezpośrednią obecność na wybranych rynkach zagranicznych, takich jak Indie, Turcja i Stany Zjednoczone, poprzez intensyfikację działań promocyjnych, m.in. kierowane kampanie reklamowe i uczestnictwo w targach wystawowych, a także zatrudnienie dodatkowych handlowców w Chinach obsługujących rynki zagraniczne.

Głównym akcjonariuszem spółki jest Qiulin Xie, który kontroluje 87,5 proc. jej akcji.

W 2012 r. Peixin miał 11,4 mln euro zysku netto wobec 8,2 mln euro rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł w tym czasie do 13,83 mln euro z 9,6 mln euro. Przychody w tym czasie zwiększyły się do 46,5 mln euro z 32,84 mln euro.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pierwsza chińska spółka chce zadebiutować na GPW

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.67.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!