PARTNERZY PORTALU

Pół roku bez przychodów. Branża eventowa nie przetrwa bez realnej pomocy

Pół roku bez przychodów. Branża eventowa nie przetrwa bez realnej pomocy
Infrastruktura branży eventowej pozostanie pusta prawdopodobnie przez kilka miesięcy. Międzynarodowe Targi Poznańskie. Fot. Adrian Jacek / Shutterstock.com

Nad przemysłem ciemne chmury gromadziły się tygodniami i co jakiś czas spadał z nich grom. Nad branżą eventową przeszło błyskawiczne tornado, po którym nie zostało żadne źródło dochodów. Przemysł spotkań w Polsce czeka co najmniej pół roku ścisłego postu. Ile firm przetrwa "na głodzie"? Stawka jest wysoka. Branży zatrudnia w sieci biznesowych zależności 30 tys. ludzi.

  • To było gwałtowne hamowanie. Do niedawna perspektywiczna i szybko rosnąca w Polsce branża eventowa w ciągu kilku dni straciła praktycznie wszystkie źródła przychodów.
  • Organizatorzy wydarzeń i firmy z nimi powiązane zapowiadają walkę o przetrwanie, ale... nie mają czym walczyć.
  • Kredyty i odroczenie składek spiętrzają tylko problemy, zamiast je rozwiązywać.

- Wszystkie wydarzenia, na które mieliśmy dostarczać meble, praktycznie z dnia na dzień zostały odwołane lub przeniesione na inny termin. Nastąpiło kompletne wstrzymanie działania całej branży. Rynek zamarł. Pracujemy oczywiście nad ofertami na jesień i przyszły rok, jednak perspektywa najbliższych miesięcy wydaje się być bardzo słaba. W tej chwili z uwagi na kwarantannę podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu pracy naszego magazynu do końca marca i pracę zdalną działu sprzedaży - mówi Adriana Szczeniowska, dyrektor zarządzająca Rent Design, która wypożycza meble eventowe.

To było tornado...


Organizująca imprezy spółka Power Events straciła zlecenia w ciągu kilku dni.

- Nastąpiło absolutne wyhamowanie całej działalności i procesów związanych z przygotowaniem, ofertowaniem i samą realizację eventów. Najszybciej zareagowały duże korporacje, które dostawały odgórne polecenia – mówi Paweł Haberka, CEO Power Events i wyjaśnia, że zarządy firm nie chciały brać na siebie odpowiedzialności za ewentualne zagrożenie zdrowia swoich pracowników.

Jeszcze gorszy był początek marca dla S.C. Event Design, która zajmuje się scenografią i dekoracjami eventów, a także wydarzeń dla klientów indywidualnych.

- Zaczęły „spadać” zamówienia na nasze usługi, ponieważ klienci odwołali lub przenieśli na bliżej nieokreślone terminy swoje wydarzenia. Również klienci indywidualni w obawie o zdrowie swoje i bliskich odwołali swoje wydarzenia: urodziny, jubileusze. Praktycznie w ciągu jednego tygodnia zostaliśmy bez pracy i zleceń. Nasz niewielki czteroosobowy zespół został dodatkowo „uziemiony”, bo trzy osoby zostały poddane obowiązkowej kwarantannie - mówi Renata Razmuk, dyrektor zarządzająca SC Event Design.

Czytaj także: Przemysł spotkań może ucierpieć jeszcze bardziej niż turystyka czy lotnictwo

Galitsyna Art Group działa w branży evevntowej jako dostawca pokazów na imprezy firmowe i prywatne, ale także organizuje spektakle, występy teatrów objazdowych.

- Wszystkie nasze wydarzenia od ogłoszenia zamknięcia teatrów i ośrodków kultury zostały zawieszone. Ruszyła natychmiast lawina klientów, którzy zwrócili się o zwrot pieniędzy. Od razu również zaczęliśmy przekładać wydarzenia na inne terminy. W tej chwili firma nie ma praktycznie żadnych wpływów. Tylko wydatki - mówi Małgorzata Idzikowska, manager ds. realizacji pokazów Galitsyna Art Group.

Koszty, o których mówi Idzikowska, to środki finansowe zainwestowane w reklamę wydarzeń, które się nie odbyły. Zwykle nie da się tych świadczeń przełożyć w czasie ani otrzymać zwrotu pieniędzy.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY



KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pół roku bez przychodów. Branża eventowa nie przetrwa bez realnej pomocy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!