PARTNERZY PORTALU

Polscy logistycy to pierwsza linia frontu walki o nowy porządek w transporcie. Powrotu do przeszłości już nie będzie

Polscy logistycy to pierwsza linia frontu walki o nowy porządek w transporcie. Powrotu do przeszłości już nie będzie
Zamknięcie wschodnich kierunków to kłopot dla niedużego odsetka przewoźników drogowych. Gorsze dla branży są pośrednie skutki wojny: utrata kierowców i skokowy wzrost kosztów. fot. Andrzej Wawok

Nawał roboty u jednych, postój u drugich, duży wzrost kosztów, utrata pracowników, dylematy już nie tylko biznesowe, ale i moralne. Równolegle – nawiązanie nowych połączeń i szansa na stworzenie w Polsce hubu transportowego dla Ukrainy. Oto bilans pierwszych miesięcy wojny za naszą wschodnią granicą w branży transportu i logistyki.

  • Wojna rosyjsko-ukraińska przypomniała o granicach i roli polityki w transportowym biznesie.
  • Transport drogowy? Problem polskich firm odciętych od wschodnich rynków (nie tylko białoruskiego i rosyjskiego, ale także leżących w Azji), jakkolwiek dla nich bolesny, wobec wielkości całej branży jest jednak niewielki.
  • W przypadku kolei nie padło wezwanie do zamknięcia granicy z państwami pozostającymi pod unijnymi restrykcjami: obowiązują sankcje na określone produkty, ale pociągi mogą swobodnie ją przekraczać po przeładunku wynikającym z różnicy w rozstawie torów.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polscy logistycy to pierwsza linia frontu walki o nowy porządek w transporcie. Powrotu do przeszłości już nie będzie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.126.232
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!