PARTNERZY PORTALU

Polski konsument skoncentrowany na cenie

Polski konsument skoncentrowany na cenie
fot. Fotolia
  • PTWP - Portal Spożywczy
    Autor: Portalspożywczy.pl
  • Dodano: 07-09-2013 11:14

Muszę przyznać, że polski klient jest o wiele bardziej skoncentrowany na cenie niż konsument w jakimkolwiek innym kraju, w jakim pracowałem przez ostatnie 40 lat - mówi David Boner, prezes zarządu Makro Cash & Carry Polska.

Jak widzi pan przyszłość handlu tradycyjnego w kontekście nastawienia polskiego klienta na niską cenę?

- Muszę przyznać, że polski klient jest o wiele bardziej skoncentrowany na cenie niż konsument w jakimkolwiek innym kraju, w jakim pracowałem przez ostatnie 40 lat. Jest to bardzo jasne nastawienie franczyzobiorców i klientów sieci OdiDo, a także właścicieli pojedynczych sklepów, którzy zaopatrują się w Makro. Polacy są szczególnie wrażliwi na cenę, co powoduje, że konkurencja cenowa będzie stałym elementem walki rynkowej.

Z tego punktu widzenia bardzo ważną rolę do odegrania ma marka własna, czyli posiadanie na półce sklepu produktów pierwszocenowych. Ważna jest także aktywność promocyjna i podkreślanie atrakcyjności cenowej placówki. W tym ujęciu ważny jest także właściwy dobór asortymentu do konkretnej lokalizacji sklepu. W ramach sieci Odido działają takie placówki, które są sklepami zaopatrującymi rodziny, jak i pracowników biur, czy sklepy typu convenience. To powoduje konieczność zupełnie innego doboru asortymentu w zależności na jakie potrzeby konkretny sklep odpowiada.

To wpływa na to jaki wybór świeżych warzyw owoców czy produktów dla dzieci będzie dostępny w konkretnej lokalizacji.

Prognozując w szerszym kontekście uważam, że rynek czeka konsolidacja i fala upadłości ze względu na presję konkurencyjną ze strony operatorów dyskontów. Jednocześnie rynek pozostanie bardzo konkurencyjny.

Jakie są największe zagrożenie dla rynku tradycyjnego i Makro jako firmy?

Moim zdaniem największym zagrożeniem byłaby stagnacja, brak zdolności do zmian. Jeżeli isntieje zdolność do innowacji, proponowania i wdrażania zmian to gwarantuje aktywność, co za tym idzie konkurencyjność podmiotów na rynku,i stabilną pozycją.

Makro ma w Polsce ważną rolę do odegrania. Jesteśmy łącznikiem między producentami a niezależnym handlem. Jak patrzę na nasze osiągnięcia przez 6 miesięcy, przez które jestem prezesem Makro, to jestem więcej niż zadowolony z kierunku, w którym zmierzamy. Mamy aktywne podejście do promocji w handlu niezależnym, bo już na wstępnym etapie prowadzimy ustalenia z producentami i szukamy możliwości zaproponowania jak najniższej ceny dla naszych klientów.

Dla producentów kanał tradycyjny jest niezwykle istotny, by móc się stabilnie rozwijać. My jesteśmy łącznikiem między obu tymi stronami. Makro, jak i cały sektor hurtowym ma w tym kontekście ogromną rolę do odegrania.

Czytaj cały wywiad z prezesem Makro na Portaluspozywczym.pl
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polski konsument skoncentrowany na cenie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.113.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!