PARTNERZY PORTALU

Polskie firmy niechętnie walczą o kontrakty w ONZ;

Polskie firmy nie wykorzystują możliwości zarabiania w ONZ. Udział naszych przedsiębiorstw w dostawach towarów, usług i realizacji robót w ramach zamówień ONZ wynosi zaledwie 0,02 proc. globalnej wartości. MSZ chce to zmienić i szkoli przedstawicieli biznesu.

W 2012 r. łączna wartość produktów i usług zakupionych przez wszystkie agendy Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ), w ramach zamówień publicznych, wyniosła 15,4 mld dol. Kontraktów w sekretariacie Narodów Zjednoczonych, do których teoretycznie nasze firmy mógłby mieć najłatwiejszy dostęp, zdobyliśmy na zaledwie 436 tys. dol. z globalnej puli 2,8 mld dol. Dla porównania Niemcom udało się to na kwotę prawie sto razy większą.

We wtorek Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Departament Zamówień Publicznych Sekretariatu ONZ oraz Urząd Zamówień Publicznych zorganizowały w Warszawie szkolenie na temat procedur udziału przedsiębiorstw w systemie zamówień publicznych Organizacji Narodów Zjednoczonych. Wzięło w nim udział ok. 50 firm z sektora budowlanego, inżynieryjnego, telekomunikacyjnego, informatycznego, spożywczego, bezpieczeństwa i ochrony mienia oraz kancelarii prawnych.

"W systemie globalnych zamówień publicznych nie powinno zabraknąć głosu polskiej przedsiębiorczości, coraz częściej obecnej poza granicami Europy" - podkreślała cytowana w komunikacie wiceminister spraw zagranicznych Katarzyna Kacperczyk.

MSZ zwraca uwagę, że zwiększenie zaangażowania naszych firm w zagranicznych konkursach będzie sprzyjać budowie ich pozycji na rynku globalnym; oznacza też dostęp do stabilnego i znaczącego źródła finansowania oraz stwarza możliwość zaistnienia na rynkach trudnych.

Podczas seminarium przedstawiciele przedsiębiorstw mogli się dowiedzieć m.in., jak działa systemem zamówień publicznych UNPD, a także zapoznać się z metodami rejestracji w informatycznej bazie danych United Nations Global Market (UNGM).

"Jednym ze skutecznych i sprawdzonych mechanizmów wspierania przedsiębiorstw przez administrację publiczną jest możliwość zwiększenia ich udziału w otwartych konkursach organizowanych przez organizacje międzynarodowe" - przekonuje Kacperczyk.

Nasza dyplomacja chce zachęcać biznes do udziału w przetargach i konkursach organizowanych nie tylko przez ONZ, ale też inne organizacje międzynarodowe, których Polska jest członkiem. Chodzi m.in. o UE, Bank Światowy czy Międzynarodowy Fundusz Finansowy.

W 2012 r. łączna wartość produktów i usług zakupionych przez 33 agendy systemu Narodów Zjednoczonych wyniosła 15,4 mld dol. Najwięcej z nich dotyczyło usług lotniczych, dostaw produktów chemicznych i naftowych, usług cateringowych, budowlanych, inżynieryjnych, architektonicznych, dostawczych, organizacji i zarządzania, dostaw urządzeń i części do transportu, usług komputerowych, a także bezpieczeństwa osób i ochrony mienia.

W związku z organizacją seminarium MSZ uruchomiło specjalny adres e-mail: seminarium.UNPD@msz.gov.pl. Ma on służyć jako platforma wymiany informacji o aktualnie realizowanych przetargach w systemie zamówień publicznych ONZ.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polskie firmy niechętnie walczą o kontrakty w ONZ;

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.247.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!