Prezes PAP: najważniejsza była i jest dla nas wiarygodność

Najważniejsza była i jest dla nas wiarygodność - mówił na Kongresie 590 prezes Polskiej Agencji Prasowej Wojciech Surmacz. Zaznaczył, że PAP dysponuje obecnie "usługą 360stopni" i jest w stanie kompleksowo obsłużyć nie tylko media, ale też koncerny prywatne czy spółki Skarbu Państwa.

Surmacz poinformował we wtorek, że według firmy Gemius PAP ma ok. 90 proc. pokrycia informacji dziennych w polskich mediach. "To pokazuje, jak duży wpływ mamy na opinię publiczną, na szerokorozumiane media w Polsce" - powiedział podczas wystąpienia na Kongresie 590.

Jak podkreślił, dzisiaj PAP jest w zupełnie innym miejscu niż przed pandemią. Według Surmacza pandemia przyspieszyła procesy, które zachodziły w Agencji wcześniej. "Dzisiaj można powiedzieć, że PAP dysponuje taką usługą 360stopni, dla każdego medium, które funkcjonuje dzisiaj na polskim rynku. Jesteśmy w stanie kompleksowo obsłużyć każde medium, każdego klienta" - zapewnił.

Dodał, że wśród klientów PAP są również agencje PR, wielkie firmy - koncerny prywatne czy spółki Skarbu Państwa. "Jesteśmy w stanie dokonać analizy rynku - sektorowej i kierunkowej grup odbiorców za pomocy narzędzi, którymi dysponujemy. Jesteśmy w stanie dystrybuować informacje skutecznie i efektywnie zarówno w kraju jak i za granicą. Świadczymy kompleksową usługę obsług medialnych. Pamiętając jednocześnie, by zawsze działać zgodnie z naszą misją" - mówił.

Surmacz podkreślił, że PAP przywiązuje ogromną wagę do rzetelnej weryfikacji informacji. Z tego też powodu - przyznał - niektóre tematy są przetrzymywane po kilka godzin. "U nas oczywiście szybkie informacje są bardzo istotne, ale najważniejsza była dla nas - 100 lat temu i dzisiaj - wiarygodność. Będziemy weryfikować informacje dopóty, dopóki jej nie sprawdzimy, że jest prawdziwa i dopiero wtedy ją opublikujemy" - podkreślił. "Bywają tematy, bywają informacje, które weryfikujemy 24 godziny, a nawet dłużej, do momentu aż się skontaktujemy ze źródłem i potwierdzimy dana informację u źródła - u jednego, drugiego lub trzeciego, a najlepiej u wszystkich trzech" - powiedział prezes PAP.

Przypomniał też, że półtora roku przed wybuchem pandemii w Tiranie w Albanii, gdzie odbywało się sympozjum poświęcone zjawisku fake newsów, z inicjatywy PAP 14 agencji prasowych z całej Europy podpisało deklarację o współpracy w walce z dezinformacją. Konsekwencją tego było powołanie specjalnego zespołu media intelligence i stworzenie zaawansowanego system fact-checkingu do walki z fakenewsami oraz do analizy danych i weryfikacji informacji. Na bazie tego projektu - dodał Surmacz - w ciągu kilku tygodni zbudowano serwis FakeHunter, wspólnie z GovTech Polska.

"Tuż po ogłoszeniu pandemii Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła infodemię, czyli zjawisko do tej pory niespotykane w skali globalnej - totalny zalew dezinformacji na temat jednego zdarzenia, jakim był oczywiście Covid-19. Ta infodemia uderzyła w nas wszystkich" - podkreślił prezes PAP.

Zaznaczył jednocześnie, że od uruchomienia serwisu FakeHunter, czyli od 8 kwietnia 2020 r. serwis odwiedziło 515 tys. użytkowników, średnio 41 tys. miesięcznie. Poinformował, że otrzymano od użytkowników 7 tys. 526 zgłoszeń o informacjach budzących wątpliwości. "1 198 tych informacji po weryfikacji PAP okazały się fakenewsami (...) to pokazuje, że zjawisko fake news jest niezwykle groźne nie tylko dla mediów, ale i dla całego społeczeństwa" - ocenił Surmacz.

Przedstawił też działania podejmowane przez Agencję jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa. Wymienił uruchomienie anglojęzycznego serwisu The First News, który służy "komunikacji z szeroko rozumianą zagranicą", czy serwisu PAP Regiony. "Mamy ok. 600 mediów regionalnych, to są nasi partnerzy. To nie są media związane z Polska Press, to są zupełnie inne media, które funkcjonują niezależnie na polskim rynku. Dzisiaj z nimi współpracujemy nie tylko przy dystrybucji informacji komercyjnych, ale przede wszystkim przy dystrybucji informacji, które publikujemy w naszym codziennym serwisie informacyjnym, który jest naszym podstawowym produktem" - mówił Surmacz.

Prezes PAP dodał ponadto, że w trakcie pandemii Agencja otworzyła bezpłatny serwis koronawirusowy dla wszystkich mediów. "To nasz wkład w udostepnienie wiarygodnych rzetelnych informacji szerokorozumianej opinii publicznej" - mówił.

Poinformował też, że Agencja przebudowała Centrum Prasowe PAP, które dzisiaj jest miejscem w pełni multimedialnym; można zorganizować tam konferencję hybrydową, nagrać program telewizyjny czy zrealizować audycje radiową. "To niewielkie pomieszczenie, ale ma chyba jedno z największych możliwości realizacyjnych, jeśli chodzi o polskie media" - przekonywał Surmacz.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prezes PAP: najważniejsza była i jest dla nas wiarygodność

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.51.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!