PARTNERZY PORTALU

PZU Zdrowie udzieliło ponad 10 tys. zdalnych porad medycznych w zw. z koronawirusem

Lekarze PZU Zdrowie udzielili ponad 10 tys. zdalnych porad medycznych przez bezpłatną pomoc telemedyczną uruchomioną w związku z koronawirusem - przekazała PAP prezes PZU Zdrowie Julita Czyżewska. To kilkaset porad dziennie.

Od początku marca działa uruchomiona przez PZU Zdrowie bezpłatna pomoc telemedyczna dla wszystkich Polaków, którzy w związku z zagrożeniem epidemią niepokoją się o swoje zdrowie.

"Lekarze PZU Zdrowie co dzień udzielają porad kilkuset osobom. Do dziś udzieliliśmy już ponad 10 tysięcy zdalnych porad medycznych" - powiedziała PAP Czyżewska.

Jak przekazała, ok. 30 proc. osób dzwoni z objawami chorobowymi, grypopodobnymi.

"Takie przypadki konsultuje lekarz w formie zdalnej porady, dając pacjentowi odpowiednie zalecenia co do dalszego postępowania, także przepisując e-recepty. Pozostałe telefony, w głównej mierze, związane są z chęcią pozyskania rzetelnej informacji na temat obecnej sytuacji epidemicznej. Otrzymujemy pytania o typowe objawy wirusa, o zasady kwarantanny, rekomendacje dotyczące podróżowania" - powiedziała.

Dodała, że udzielane są również porady na temat profilaktyki zdrowia i zapobiegania zakażeniu, m.in. dot. środków ochronnych, płynów dezynfekujących.

Jak wyjaśniła, zgodnie z procedurą, osoby z objawami otrzymują zdalne porady lekarskie.

"Lekarz przeprowadza wywiad medyczny i w przypadku wskazań określonych przez Ministerstwo Zdrowia i Główny Inspektorat Sanitarny, kieruje takiego pacjenta do właściwych ośrodków medycznych" - powiedziała. Dodała, że zalecenia lekarskie, w tym fakt skierowania do szpitala, objęte są tajemnicą lekarską.

"Przede wszystkim dzwonią osoby, które nie są klientami PZU, co pokazuje jak ta inicjatywa była potrzebna. Klienci posiadający opiekę medyczną PZU mają dostęp do całodobowej infolinii medycznej i portalu pacjenta i od dawna z nich korzystają. Mogą w ten sposób zrealizować zdalne konsultacje lekarskie w ramach posiadanych pakietów medycznych, pozyskać e-receptę czy omówić wyniki badań" - wyjaśniła.

Czyżewska przekazała, że w prace zaangażowano w sumie około stu lekarzy. "Liczebność zespołu obsługującego infolinię dopasowujemy na bieżąco do zapotrzebowania na porady infolinii"- wskazała.

Należąca do grupy PZU, spółka PZU Zdrowie obsługuje pacjentów posiadających ubezpieczenia, abonamenty, medycynę pracy, chcących kupić wizytę indywidualnie, jak również pacjentów NFZ. Z produktów zdrowotnych PZU korzysta ponad 2,5 mln klientów, do sieci placówek własnych PZU Zdrowie należy 130 placówek medycznych.

Nowy koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Objawia się ona najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni i zmęczeniem. Podejrzewa się, że do zarażenia koronawirusem, który może wywoływać groźne dla życia zapalenie płuc, doszło w Chinach pod koniec 2019 r. na targu w Wuhan, stolicy prowincji Hubei.

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PZU Zdrowie udzieliło ponad 10 tys. zdalnych porad medycznych w zw. z koronawirusem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.121.230
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!