PARTNERZY PORTALU

Raport: większość produktów Amazona to sprzedażowe niewypały

Raport: większość produktów Amazona to sprzedażowe niewypały
Pod markami własnymi Amazona sprzedawane są m.in. baterie, przybory higieniczne, ubrania, meble i przekąski Fot. Shutterstock.

Choć do Amazona trafia 52,4 proc. wydatków na zakupy online w USA, większość produktów pod własnymi markami koncernu to sprzedażowe niewypały, a dotyczące go obawy są przesadzone - wynika z raportu EMarketera przytaczanego przez agencję Bloomberga.

EMarketer przeanalizował 23 tys. towarów dostępnych na Amazonie. Specjaliści brali pod uwagę rankingi sprzedaży i liczbę recenzji pozostawianych przez klientów, które traktowali jako wskaźniki wolumenu sprzedaży. Stwierdzili przy tym, że większość produktów własnych koncernu nie odnosi sukcesu komercyjnego i pozostaje w tyle za konkurencyjnymi producentami nawet w tych przypadkach, w których bywają specjalnie promowane. Do wyjątków należą artykuły codziennego użytku w rodzaju baterii AmazonBasics. W innych kategoriach, takich jak odzież, marki Amazona w rodzaju "A for Awesome" nie wyróżniały się - stwierdzili analitycy. Podkreślili zarazem, że firma rywalizuje głównie ceną, natomiast zaniedbuje budowanie świadomości i przywiązania do swoich marek.

Czytaj też:  Amazon proponuje ekologiczną dostawę tylko raz w tygodniu

Jak przypomniała agencja Bloomberga, według wrześniowych badań Kantar Media marka AmazonBasic pojawia się w pierwszej trójce wyników na Amazonie w ponad połowie przypadków wyszukiwania słów kluczowych powiązanych z bateriami - częściej niż Energizer i Duracell. Przytaczane przez agencję badanie 1010data z 2016 r. wykazało z kolei, że firma Jeffa Bezosa kontrolowała 94 proc. całkowitej sprzedaży internetowej baterii. Z tego samego roku pochodzi artykuł Bloomberga poświęcony przypadkowi producenta stojaków laptopowych, których sprzedaż załamała się po wprowadzeniu w ramach AmazonBasic podobnego akcesorium w blisko dwukrotnie niższej cenie.

Firma analityczna TJI Research oszacowała, że koncern Jeffa Bezosa sprzedaje na swojej platformie produkty ponad 550 marek własnych oraz zewnętrznych, ale dystrybuowanych wyłącznie za jej pośrednictwem. Pod markami własnymi Amazona sprzedawane są m.in. baterie, przybory higieniczne, ubrania, meble i przekąski. Bloomberg wskazał, że większość marek Amazona trafiła do sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch lat. Jak zauważyła agencja, rozległość oferty, a także możliwości jej promowania i konkurowania z towarami zewnętrznych sprzedawców na platformie wzbudzają obawy prawodawców i organów antymonopolowych na całym świecie.

Amerykańska senator Elizabeth Warren wskazała w marcu przypadek Amazona jako jeden z argumentów na rzecz podzielenia największych spółek technologicznych. W Austrii sprzedawcy jeszcze w grudniu złożyli przeciwko koncernowi skargę antytrustową. Pozycję rynkową platformy badają również Komisja Europejska i niemieckie biuro ochrony konkurencji.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Raport: większość produktów Amazona to sprzedażowe niewypały

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.236.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!