PARTNERZY PORTALU

Rolą banków jest wspieranie klientów w kryzysowych czasach

Etap koncentrowania się banków na wspieraniu swoich bieżących klientów mamy za sobą. Teraz banki mocniej otwierają się na nowe przedsięwzięcia – zapewnił Michał H. Mrożek, wiceprezes ING Banku Śląskiego. Jego zdaniem kluczem do sukcesu jest zdolność reagowania na zmiany, jakie wokół nas następują, a rolą polskiego systemu bankowego jest wspieranie naszej gospodarki w zapewnieniu tej elastyczności.

Według Michała H. Mrożka sektor bankowy rozumie patriotyzm gospodarczy jako wsparcie polskich przedsiębiorców w rozwoju. - Dobrze się o tym mówi w czasie prosperity. Teraz, kiedy w gospodarce mamy do czynienia z sytuacją kryzysową, ryzyka są wyższe, potrzebna jest do tego akcja kredytowa większa niż w Europie Zachodniej czy USA. Dostępność kredytów bankowych jest kluczowa, bo przedsiębiorcy w dużej mierze finansują się przez kredyty bankowe – przekonywał Michał H. Mrożek podczas sesji „Protekcjonizm, patriotyzm, rynek” w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego i przypomniał aktywną rolę banków przy wychodzeniu z poprzedniego kryzysu.

Michał H. Mrożek przyznał, że w drugim kwartale roku sektor bankowy skoncentrował się na swoich bieżących klientach i zapewnieniu im bezpieczeństwa. - Widzieliśmy w tym czasie mniejszą otwartość na pozyskiwanie nowych klientów. Ten etap mamy za sobą. Nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach banki coraz bardziej otwierają się na nowe przedsięwzięcia – deklarował Michał H. Mrożek.

Czytaj także: Skąd brać pieniądze po tarczach?

Według niego bardzo ważny był mocny zastrzyk płynnościowy otrzymany w drugim kwartale poprzez programy PFR i BGK, a banki także były zaangażowane w ten program poprzez inwestowanie w obligacje wypuszczone przez te dwa podmioty w celu finansowania programów osłonowych.

Zdaniem Michała H. Mrożka w czasie kryzysu bardzo ważne staje się zarządzanie całym procesem operacyjnym. Duże znaczenie zaczynają mieć kwestie związane z automatyzacją i robotyzacją. - W tym zakresie nasz bank wykorzystuje doświadczenia własne w zakresie robotyzacji, oferując takie rozwiązania klientom. Pozwala to usprawnić i skrócić procesy operacyjne, a także, co ważne, obniżyć ich koszty – mówił Michał H. Mrożek.

Na temat patriotyzmu gospodarczego mówiliśmy podczas podczas sesji „Protekcjonizm, patriotyzm, rynek” w ramach EEC 2020. 
×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Rolą banków jest wspieranie klientów w kryzysowych czasach

  • CFO 2020-09-11 09:01:47
    Co za bzdury. Banki pierwsze wykańczają swoich klientów korpo - jak tylko masz stratę czy gorsze wyniki, to wypowiadają kredyt czy gwarancję. Są głównymi grabarzami polskim firm.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!