Rozpoczęła się budowa wyposażonego w windy drugiego peronu na przystanku kolejowym Iwiny w aglomeracji wrocławskiej. Inwestycja o wartości blisko 9 mln zł realizowana jest przez PKP PLK, a współfinansowana z RPO dla województwa dolnośląskiego.
Jak poinformował inwestor w przesłanym komunikacie, przystanek Iwiny w połowie tego roku umożliwi mieszkańcom osiedli z rejonu Jagodna oraz Iwin szybki, dogodny i alternatywny względem samochodu dojazd koleją do centrum Wrocławia lub podróże w kierunku Ziębic, Kłodzka i Międzylesia.
"Rozpoczyna się budowa drugiego peronu i prace przy drugim torze. Wykonana jest konstrukcja pierwszego peronu i część prac przy przejściu podziemnym. Wykonawca zakończył już zasadnicze prace przy pierwszym torze" - powiedział rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Przystanek będzie miał dwa perony o szerokości 3,5 m wraz z wyznaczonym pasem bezpieczeństwa. Drogę do pociągów zapewni bezkolizyjne przejście pod torami. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się będą dwie windy. Zostanie zamontowane oświetlenie. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe.
"Prace obejmują niezbędną przebudowę torów i sieci trakcyjnej. Nowy przystanek budowany jest przy zachowaniu rozkładowego kursowania pociągów na trasie Wrocław - Kłodzko - Międzylesie. Prowadzenie prac, obok przejeżdżających składów, wymaga od wykonawcy zachowania szczególnego bezpieczeństwa" - powiedział rzecznik.
Inwestycja za 8,8 mln zł jest realizowana w formule projektuj i buduj. Projekt uwzględnia współpracę z władzami samorządowymi - dojazd do przystanku wykona gmina Siechnice. Projekt "Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny" jest współfinansowany z funduszy RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF).
Jak podano, budowa przystanku w Iwinach to kolejna inwestycja zwiększająca dostępność do kolei w aglomeracji wrocławskiej. W ubiegłym roku został wybudowany przystanek w Mokronosie Górnym. Przebudowywany jest przystanek Wrocław Muchobór. Oba obiekty są również współfinansowane z funduszy RPO woj. dolnośląskiego, w ramach ZIT WrOF.
Dodatkową ofertę podroży koleją oraz łączenie przejazdów koleją i komunikacją miejską zapewni przystanek Wrocław Szczepin. Odnawiane i budowane są nowe przystanki na trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza oraz z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy.