Ze względu na wysoką inflację, sprzedaż online w Europie spadła w pierwszym kwartale tego roku o co najmniej 13 proc. - wynika z Salesforce Q1 Shopping Index. Badanie dotyczyło aktywności zakupów online ponad miliarda konsumentów w 60 krajach.
Z badania, które omówił belgijski dziennik "Het Laatste Nieuws", wynika, że na całym świecie w pierwszym kwartale 2022 r. w internecie wydano o 3 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W ocenie autorów raportu spadek wynika ze względu na wysoką inflację.
- Prawdopodobnie nie jest to zjawisko przejściowe, ale sygnał, że zachowania konsumenckie się zmieniają - powiedział Roel Naessens z Salesforce cytowany w gazecie.
- Konsument jest bardziej oszczędny, co prowadzi do zrównoważonej konsumpcji - twierdzi Naessens.
Coraz więcej kupujących w sieci wybiera opcję - kup teraz, zapłać później. Już 9 proc. światowych płatności wykonanych w pierwszym kwartale 2022 r. jest dokonywana w formule elastycznych płatności, wynika z badań Salesforce. To o 22 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.