Krakowska spółka SALESmanago produkująca oprogramowanie do automatyzacji marketingu podjęła przygotowania do wejścia na warszawską giełdę, aby pozyskać środki na dalszy rozwój. Alternatywnie rozważane jest pozyskanie finansowania od funduszu venture capital.
- Nowa emisja akcji miałaby zostać przeprowadzona, aby pozyskać środki na dalszy rozwój firmy.
- Alternatywnie do debiutu giełdowego brana jest pod uwagę możliwość pozyskania kapitału z funduszu typu venture capital.
- Założona w 2011 roku firma zatrudnia obecnie ponad 200 osób w siedzibie głównej w Krakowie oraz filiach i biurach sprzedaży w Berlinie, Londynie, Madrycie i Sztokholmie.
Jak poinformował w czwartek prezes i założyciel SALESmanago Grzegorz Błażewicz, spółka podjęła już prace z domem maklerskim w celu przygotowania jej debiutu na giełdzie. Pod uwagę brany jest główny rynek GPW.
- Nowa emisja akcji miałaby zostać przeprowadzona, aby pozyskać środki na dalszy rozwój firmy - zaznaczył Błażewicz, dodając, że ostateczne decyzje powinny zapaść w pierwszym półroczu, aby ewentualny debiut był możliwy do końca tego roku.
Alternatywnie do debiutu giełdowego - dodał prezes - brana jest pod uwagę możliwość pozyskania kapitału z funduszu typu venture capital.
Czytaj także: Finansowanie start-upów - państwowe wsparcie czy wolny rynek?
Błażewicz poinformował, że dynamika przychodów SALESmanago wyniosła w ub. r. 65 proc. Spółka wygenerowała przychód w wysokości 44,2 mln zł w porównaniu do 26,5 mln zł w 2016 roku.
W tym czasie firma zyskała 1011 nowych klientów, w tym światowe marki jak Lacoste, Hilti oraz Electrolux. Według Datanyze, SALESmanago jest drugim największym dostawcą rozwiązań Marketing Automation dla eCommerce w Europie.
Założona w 2011 roku firma zatrudnia obecnie ponad 200 osób w siedzibie głównej w Krakowie oraz filiach i biurach sprzedaży w Berlinie, Londynie, Madrycie i Sztokholmie.
Wytwarzane przez nią oprogramowanie oferuje pełen wachlarz zautomatyzowanych rozwiązań dla działów marketingu. Oprogramowanie jest używane przez ponad 10 tys. klientów na całym świecie.
- Rok 2017 był dla nas bardzo intensywny. W 2016 roku zainwestowaliśmy 20 mln zł w rozwój marketingu i sprzedaży, a celem było w kolejnym roku wygenerować pozytywny wynik finansowy i to mam się udało - ocenił Błażewicz.