PARTNERZY PORTALU

Sejm: ułatwienia dla funduszy inwestycyjnych i ich klientów

Fundusze inwestycyjne będą mogły informować swoich klientów o sprzedaży lub odkupieniu jednostek uczestnictwa nie tylko na papierze, ale też np. przez internet - zdecydował w piątek Sejm.

Za uchwaleniem nowelizacji ustawy o funduszach inwestycyjnych, która zawiera takie rozwiązanie, głosowało 360 posłów, 2 było przeciw, nikt nie wstrzymał się od głosu.

Do tej pory fundusze mogły potwierdzić dokonanie tego typu operacji jedynie w formie pisemnej. Zgodnie z nowelizacją, fundusz będzie mógł wysłać potwierdzenie na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zamierzeniem nowelizacji jest umożliwienie funduszom bardziej elastycznego uregulowania sposobu dostarczania uczestnikom funduszy inwestycyjnych potwierdzenia zbycia lub odkupienia jednostek uczestnictwa.

W opinii sejmowych komisji, które pracowały nad nowelizacją, zmiany nie wywołają bezpośrednich skutków finansowych dla budżetu i jednostek samorządu terytorialnego, ale mogą przyczynić się do usprawnienia obrotu gospodarczego. Zastrzeżeń nie zgłosił też resort finansów. Nowelizacja ma wejść w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sejm: ułatwienia dla funduszy inwestycyjnych i ich klientów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.42.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!