PARTNERZY PORTALU

Sponsoring sportowy jest ważnym elementem strategii marketingowej

Sponsoring sportowy jest ważnym elementem strategii marketingowej
- Jak wynika z badań, od 52 do 55 proc. osób zawsze pozytywnie ocenia sponsora, który inwestuje w sport - mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. PTWP

Nawet 55 proc. konsumentów pozytywnie postrzega sponsora, który inwestuje w sport. Jednak nie każda taka inwestycja opłaca się finansowo, bo nie każda ma takie założenie. Każdy potencjalny inwestor, zanim wesprze sportowca lub klub piłkarski, musi się zastanowić, jakie cele chce osiągnąć.

- Jak wynika z badań, od 52 do 55 proc. osób pozytywnie ocenia sponsora, który inwestuje w sport. Postawy to jednak nie wszystko bo okazuje się, że między 22 a 28 proc. konsumentów chce kupować produkty sponsora wpierającego dany sport. Pod tym kątem inwestycje w kulturę fizyczną zawsze się opłacają – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Jak dodaje, czym innym są inwestycje w nowe produkty sportowe. Wymienia m.in. takie wydarzenia jak gale KSW czy zawody typu Runmageddon.

- Te wydarzenia nie miałyby sensu, gdyby na siebie nie zarabiały. Są nie tylko sukcesem sportowym ale także czysto komercyjnym – dodaje Grzegorz Kita.

Sponsorzy przyznają jednak, że ewentualne udzielenie wsparcia sportowcowi lub klubowi w dużej mierze zależy od oceny potencjalnego zysku – niekoniecznie finansowego – jaki można później uzyskać.

- Choć my sami przyglądamy się zawodnikom, którzy chcieliby dołączyć do wspieranej przez nas grupy, ostatnie słowo należy do państwowego Instytutu Sportu. Aby dołączyć do teamu, trzeba mieć jego rekomendację i co jakiś czas ją powtarzać. Oczekujemy bowiem najwyższego wyszkolenia i zaangażowania – mówi Anna Ziobroń z PKN Orlen.

– Grupa sportowa Orlen to tacy sportowcy, którzy przynoszą korzyści w postaci zwrotu ekwiwalentu. Sam zwrot ekwiwalentu zarobkiem nie jest, ale przynosi korzyści wizerunkowe. Sponsoring sportowy to ważny element całej strategii marketingowej – dodaje.

Artykuł powstał podczas debaty "Sport - biznes i sukces" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sponsoring sportowy jest ważnym elementem strategii marketingowej

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!