PARTNERZY PORTALU

Szejnfeld: wkrótce sprawy urzędowe przedsiębiorcy załatwią przez internet

We wtorek wchodzi w życie nowelizacja ustawy, umożliwiająca założenie działalności gospodarczej przy pomocy jednego wniosku zintegrowanego. Minister gospodarki, Adam Szejnfeld powiedział w Radiu Merkury, że ministerstwo planuje w przyszłości wprowadzenie możliwości załatwiania spraw urzędowych drogą elektroniczną.

Minister skarbu powiedział Radiu Merkury, że zmiana ustawy o swobodzie działalności gospodarczej umożliwia przedsiębiorcy załatwienie wszystkich spraw w jednym urzędzie - w wydziale ewidencji działalności gospodarczej w urzędzie miejskim. Z przepisów mogą korzystać także osoby, które dopiero planują rozpoczęcie działalności gospodarczej. Formalności, w sprawie których trzeba było dotąd składać kilka wniosków - na przykład nadanie NIP lub rejestrację w ZUS, będą załatwiać za petenta urzędnicy.

Minister Szejnfeld dodał w radiu, że jutro wchodzi też w życie przepis, umożliwiający rozpoczęcie działalności gospodarczej przez osobę, która nie ma jeszcze firmy. Pozwala on na rozpoczęcie takiej działalności od momentu złożenia wniosku zintegrowanego w tej sprawie.

Adam Szejnfeld powiedział, że ministerstwo gospodarki przygotowało dwa poradniki - dla gmin i wnioskodawców - które pomogą obywatelom w wypełnianiu nowych wniosków. Resort wysłał je do wszystkich gmin w Polsce, można je także znaleźć na stronie internetowej ministerstwa gospodarki. Pytanie można kierować na infolinię elektroniczną jedno-okienko@mg.gov.pl.

Adam Szejnfeld dodał, że ministerstwo planuje w przyszłości wprowadzenie możliwości załatwiania spraw urzędowych drogą elektroniczną. Szef resortu poinformował na antenie, że jego resort rozpisuje przetarg na przygotowanie koncepcji, budowę potrzebnej do tego platformy cyfrowej oraz infrastruktury, łączącej wszystkie urzędy w Polsce. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone 1 lipca 2011 roku.

Jutro wejdą też w życie przepisy, ograniczające w Polsce kontrolę przedsiębiorstw tak, by była ona mniej uciążliwa dla firm. Przywidują one, ze instytucja ma zawiadomić przedsiębiorcę o kontroli na 7 dni przed jej wprowadzeniem. Jeżeli nie zostanie ona przeprowadzona w ciągu 30 dni, całą procedurę trzeba zacząć od nowa. Instytucja ma również obowiązek powiadomić kontrolowanego o jego prawach. Przepisy umożliwiają też kontrolowanemu zgłoszenie sprzeciwu i wówczas instytucja wstrzymuje kontrolę.

Adam Szejnfeld dodał, że dzięki przepisom bezprawne działania przestaną się opłacać instytucjom kontrolnym. Ponadto przedsiębiorcy, który w wyniku kontroli poniósł szkodę, przysługuje odszkodowanie. Przepisy ograniczają też czas kontroli i uniemożliwiają przeprowadzanie w jednej firmie dwóch kontroli jednocześnie. .
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Szejnfeld: wkrótce sprawy urzędowe przedsiębiorcy załatwią przez internet

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!