PARTNERZY PORTALU

Technologie szturmem zdobywają branżę finansową

Technologie szturmem zdobywają branżę finansową
Pracownicy spędzają około czterech piątych swojego czasu na zadaniach ręcznych, które są gotowe do automatyzacji Fot. Pixabay

Sztuczna inteligencja, robotyzacja i big data są często omawiane w odniesieniu do futurystycznych wizji dystopijnych, ale ich faktyczną przydatność można wyraźnie zauważyć w sektorze finansowym. Banki i firmy pożyczkowe już teraz korzystają z tych uzupełniających się i pokrywających się technologii. Jakie będą tego skutki w najbliższych latach?

  • Pracownicy spędzają około czterech piątych swojego czasu na zadaniach ręcznych, które są gotowe do automatyzacji.
  • Rozwój Zrobotyzowanej Automatyzacji Procesów (RPA) umożliwił bankom automatyzację powtarzalnych zadań biurowych, takich jak żądania wymiany kart kredytowych lub wniosków kredytowych.
  • Korzystanie z technologii lepszej niż konkurencja ma dziś kluczowe znaczenie dla sukcesu w bankowości.

Rozwój Zrobotyzowanej Automatyzacji Procesów (RPA) umożliwił bankom automatyzację powtarzalnych zadań biurowych, takich jak żądania wymiany kart kredytowych lub wniosków kredytowych. Po przeszkoleniu systemy te mogą wykonywać zadania w krótszym czasie, z większą dokładnością i po znacznie niższych kosztach, umożliwiając bankom obniżenie kosztów ogólnych.

Boty są już dobrze znane jako sposób na obsługę zapytań i poleceń użytkowników. Analityka uzupełnia tę automatyzację, dostarczając spostrzeżeń na podstawie zapytań dotyczących ogromnych zestawów danych i wykorzystując wykrywanie wzorów, aby zidentyfikować lepsze sposoby działania, zapewnić oparty na oprogramowaniu sposób wykrywania oszustw czy ograniczyć ryzyko niezgodnych działań.

Czytaj też: Złodziejski program podszywał się pod znaną aplikację. Poszkodowani Polacy

Oszczędności związane z tymi kosztami operacyjnymi nie muszą być równoznaczne ze zmniejszeniem zatrudnienia, a wręcz często są przekazywane na innowacyjne projekty kierowane przez człowieka oraz bardziej satysfakcjonujące, zróżnicowane zadania.

W czasach ogromnych przekształceń w usługach bankowych dotychczasowe zasady gry ulegają zmianie, gdzie tradycyjne instytucje finansowe coraz częściej są zagrożone przez cyfrowe startupy.

Wzrost wydajności dzięki robotom

Z raportu Capgemini wynika, że pracownicy spędzają około czterech piątych swojego czasu na zadaniach ręcznych, które są gotowe do automatyzacji.

Banki wykorzystują RPA, aby osiągnąć wzrost wydajności o 35-50 proc., co przekłada się na zwrot z inwestycji z ostatnich trzech do sześciu miesięcy. Banki używają uczenia maszynowego do analizy operacji na komputerach mainframe, co powoduje optymalizację kodu, aby zaoszczędzić czas potrzebny na przetworzenie transakcji.

Czytaj też: Prezes DNB Artur Tomaszewski przewiduje wzrost kredytów w przemyśle wytwórczym

Instytucje finansowe mogą także poprawić relacje z klientami, wykorzystując wiedzę oferowaną przez sztuczną inteligencję i automatyzację. Na przykład używając historii transakcji swojego klienta i danych osobowych aby określić, które produkty lub usługi będą najbardziej przydatne dla konkretnych klientów.

Technologia nowym wyróżnikiem

Korzystanie z technologii lepszej niż konkurencja ma dziś kluczowe znaczenie dla sukcesu w bankowości. Wprowadzenie automatyzacji oczywiście oszczędza koszty, ale również podnosi jakość, ponieważ kod binarny nie męczy się, nie traci koncentracji, ani nie decyduje się na zmianę pracy bez przekazywania wiedzy.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Technologie szturmem zdobywają branżę finansową

  • Forget about it 2019-02-20 17:49:16
    A co jeśli eliminując podstawowe umiejętności urzędnicze robotyzacją i algorytmami oraz asystentami głosowymi sprawimy, że ludzie pracujący zostaną pozbawieni umiejętności manualnych( owszem może pewne czynności są rutynowe i powtarzalne, ale jest to praca urzędnika, nie po to człowiek studiował by być przez maszynę zastąpiony niemal całkowicie i przez algorytmy) oraz pozbawieni tzw. umiejętności miękkich( rozmowy z klientem, kultury osobistej, umiejętności doradzania i chęci pomocy w problemie) przez algorytmy i asystentów głosowych?. To nie wpłynie pozytywnie na rynek pracy - wręcz przeciwnie - wyeliminuje miejsca pracy, a ludzie trafią na bruk. Maszyna się nie męczy, algorytmy lepiej szacują rozwiązania, asystenci głosowi oraz boty potrafią lepiej nawiązywać dialog z rozmówcą. W postępie cyfrowo-technologicznym zmierzamy chyba do punktu, w którym człowiek będzie niemalże niepotrzebny. A jeśli chodzi o banki to zdecydowanie najlepszą opcją było jak dawniej czyli nie trzeba było zakładać kont online, podawać dane, pamiętać loginy i hasła itp. człowiek przychodził do banku, a on na jego oczach robił przelew i sprawa załatwiona. A tu ciach! Banki się wycwaniły i powiedziały - ludziska sami se róbcie przelewy przez internet i jakoby wymusiły ten trend informatyzacji, ale co gorsza ten trend rozprzestrzenił się na służbę zdrowia, oświatę. Każda usługa, każdy dokument, każdy aspekt życiowy ma jakoby podlegać informatyzacji, czyli ludzie mają być zawsze i wszędzie mobilni - mają mieć przy sobie dostęp do internetu w postaci smartfona a jakże i załatwiać sprawy online. Ale mi wygoda - dla tych co wprowadzają informatyzację różnych sektorów to jest spoko bo mają wszystko przejrzyste i jak na tacy podane, a całe masy ludzi muszą się pierniczyć, pamiętać loginy, hasła, zakładać nowe konta, rejestrować się online. Nazywajmy rzeczy po imieniu: smartfony -niewolnictwo, informatyzacja usług i dokumentów - niewolnictwo, uzależnianie od bycia mobilnym zawsze i wszędzie - niewolnictwo. A idź pan w uj z taki postępem, a kysz! :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!