PARTNERZY PORTALU

Tiry wreszcie trafią na tory. Na początek kilkadziesiąt tygodniowo

Między Polską a Niemcami codziennie przejeżdża tyle tirów z ładunkami, że kolej mogłaby sformować 650 pociągów Fot. Shutterstock

Między Polską a Niemcami codziennie przejeżdża tyle TIR-ów z ładunkami, że kolej mogłaby sformować 650 pociągów. Nie mówimy, że przejmiemy szybko np. 10 proc. tego wolumenu, lecz chcemy rozpocząć od tych kilku pociągów tygodniowo. Czyli od zdjęcia z dróg kilkudziesięciu TIR-ów tygodniowo – mówi dla WNP.pl Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.

  • Między Polską a Niemcami codziennie przejeżdża tyle TIR-ów z ładunkami, że kolej mogłaby sformować 650 pociągów. Uruchamiając na początku trzy składy tygodniowo, PKP Cargo zdejmuje z dróg kilkadziesiąt TIR-ów.
  • Choć pociągi towarowe notują duże opóźnienia w Polsce, to nie dotyczy to składów z kontenerami na głównych szlakach. Pociąg z Kostrzynia nad Odrą do Poznania (200 km) jedzie 2-2,5 godz.
  • PKP Cargo bardzo poważnie myśli i o budowie dalszych własnych terminali, i o akwizycjach. Dlatego mogą zajść oba procesy.

 
PKP Cargo realizuje przyjętą w 2018 roku strategię i zapis, że będzie przejmować rolę operatora logistycznego. Co to właściwie oznacza?

- Ogólnie to, że świadczymy usługi przewozów „od drzwi do drzwi”.

Składa się na to wiele elementów; mamy najwięcej w Polsce lokomotyw i wagonów, stałe serwisy, czyli połączenia pociągami towarowymi, dużą ich dostępność, możliwość przechowywania powierzonych towarów i ich ubezpieczenia. To także oczywiście przewozy, gdy odbieramy towary spod drzwi klienta i dostarczamy je pod drzwi jego kontrahenta.

Wyręczamy więc w pełni klientów w tych procesach, mówiąc, że zrobimy za nich wszystkie czynności w łańcuchu logistycznym.

Patrz też: Produkcja wagonów z udziałem PKP Cargo ruszy ok. 2022 roku

A którego elementu PKP Cargo teraz nie ma?

- Dziś realizujemy je praktycznie wszystkie. Chcemy tylko, aby skala była znacznie większa oraz szersza była dostępność dla klienta wraz z pełną, zintegrowaną ofertą.

Chcemy sprzedawać kompleksową usługę, a nie tylko przewóz. To będzie nasza główna specjalizacja za kilka lat, co jest zgodne z przyjętą w 2018 roku strategią.

Co się liczy w kalkulacjach klientów?

- Jedni preferują czas dostaw lub odbioru towarów, inni konkurencyjną cenę oferty. Ale coraz częściej liczy się jakość i satysfakcja klientów, że właśnie zdejmujemy im z głowy, mówiąc kolokwialnie, problem logistyki.

Nasza pełna usługa logistyczna zawiera przecież wszystkie komponenty i uwzględnia wszystkie rodzaje transportu. Stąd potencjał wzrostu takich usług jest duży.

Jakie są efekty ekonomiczne dla grupy?

- Realizujemy w ten sposób strategię upstreamu. Przechodzimy w górę ogniw łańcucha logistycznego, sięgając po wyższe marże albo kumulując różnej wartości marże i osiągając większe przychody.

Istotne są ponadto dwie sprawy. Każda oferta jest zindywidualizowana i potrafimy ją skroić pod określone potrzeby. Po drugie udowadniamy, że można na nas polegać, że mamy kompetencje bycia partnerem także dla największych i najbardziej wymagających klientów.

*Pozostała część wywiadu w Strefie Premium portalu WNP.PL.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (27)

  • Marek 2019-09-11 17:26:53
    Powinniśmy dążyć do tego aby 100 % tranzytu tirów przez terytorium Polski odbywała się koleją. Jaka to poprawa bezpieczeństwa i oszczędność dróg.
  • WIESLAW NOWAK 2019-09-10 22:52:14
    Na prawdziwy początek, proponuję uruchomienie kilku pociągów dziennie, na trasie Odra - Bug i Nysa - San, czy Suwałki, ca 700 / 800 km i to ma sens 200 km trasa tira, na torach, to ekonomiczna pomyłka
  • JACEK 2019-09-10 15:23:08
    NARESZCIE COS RUSZY MAM NADZIEJE ABSURD DROGOWY SIE SKONCZY
  • adam 2019-09-08 20:32:02
    są kontenery - tir dostarcza kontener do pociągu - potem jazda do niemiec - tam załadowuje się kontener na tira i jedzie do odbiorcy, po co cały ten cyrk z tirami, jak jest coś to po co robić coś innego, każdy tir ma naczepę kto będzie opłacał za naczepę podatki i ubezpieczenia, a właściciel tej naczepy puści ją tak bez żadnego zabezpieczenia
  • Andy 2019-09-08 20:16:58
    Chyba Kostrzyna a nie Kostrzynia....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.2.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!