Turystyka specjalistyczna szansą na sukces Polski Wschodniej

Turystyka specjalistyczna szansą na sukces Polski Wschodniej
Fot. Shuttestorck.pl

Czy Polska Wschodnia odpowiednio wykorzystuje swój potencjał turystyczny i potrafi przekuć go w dochodową gałąź gospodarki? O tym dyskutowali uczestnicy Wschodniego Kongresu Gospodarczego.

- Na potencjał Polski Wschodniej warto patrzeć z perspektywy europejskiej. Promocję tego regionu postrzegamy poprzez pryzmat budowy marek turystycznych, które można promować tak, jak każdy inny produkt – podkreślał Dawid Lasek, Podsekretarz Stanu z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Przedstawiciel rządu wziął udział w dyskusji „Turystyka – wciąż niewykorzystane możliwości. Od promocji turystycznej do gospodarczej. Turystyka jako motor współpracy transgranicznej” podczas III Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku. - Warto zwracać szczególną uwagę na tworzenie marek terytorialnych, takich jak Kanał Augustowski, który z racji swojego położenia w Polsce i na Białorusi jest unikalnym produktem na skalę Europy – dodawał Lasek.

W trakcie dyskusji starano się ocenić, czy regiony położone przy granicy z Białorusią, Ukrainą i Litwą mają potencjał, by takie rozpoznawalne marki stworzyć. Wskazywano też na znaczenie małego ruchu turystycznego między Polska i Białorusią – na terenie Puszczy Białowieskiej czy Kanału Augustowskiego – korzystanie z takich mechanizmów sprzyja budowie pozycji regionu i wzmacnianiu ruchu po obu stronach granicy.

Turystyczne być albo nie być

Zdaniem Rafała Rudnickiego, zastępcy Prezydenta Miasta Białegostoku, brak rozpoznawalnych zabytków i unikalnej oferty sprawia, że droga do budowy silnej pozycji na mapie turystycznej jest dla takich miast jak Białystok, utrudniona.

- Dużym wyzwaniem może być zatrzymanie przyjezdnych na trochę dłużej, niż kilka godzin, które mogą poświęcić, przejeżdżając przez region – wyjaśniał Rudnicki.

Receptę na turystyczny sukces regionu przedstawił Dawid Lasek – w jego ocenie miasta, które nie dysponują wystarczająco atrakcyjną ofertą np. zabytków czy historii, nie są wcale skazane na niebyt w gospodarce turystycznej.

- Tak jak Rzeszów jest miejscem "recepcyjnym" na wypady na Podkarpacie czy do Lwowa, tak Białystok może być bazą, z której startować mogą wyjazdy na całe Podlasie czy Grodno – stwierdzał przedstawiciel Ministerstwa Turystyki i Sportu.

Potencjał jest, ale jak go wydobyć?

Region ma jednak potencjał do rozwoju turystyki. - Polska Wschodnia na tle innych regionów wyróżnia się największą dynamiką wzrostu odwiedzin, zwłaszcza ze strony cudzoziemców – zauważała Elżbieta Szymańska z katedry Gospodarki Turystycznej Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej.

Zdaniem uczestników dyskusji, Polska Wschodnia powinna postawić na specjalizację.

- Nasz region nie dysponuje bonusem klimatycznym, którzy przyciągnie turystów. Tak samo trzeba jeszcze wiele pracy, by nasze zabytki stały się rozpoznawalne w kraju. Tym, co może przyciągać zwiedzających jest turystyka specjalistyczna: zdrowotna, biznesowa, kwalifikowana – wymieniała Krystyna Węclewicz-Grajek, prezes zarządu Targów Lublin. - Na tym mamy szansę budować sukces.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Turystyka specjalistyczna szansą na sukces Polski Wschodniej

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.197.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!