PARTNERZY PORTALU

Ubezpieczenia z ludzką twarzą - brokerzy debatowali o przyszłości branży

Jednym z wydarzeń Kongresu Brokerów był występ Tomka Kowalskiego (tu w egzoszkielecie), który nie przerwał kariery muzycznej po poważnym wypadku. Fot. ERGO Hestia

Pewność, zaufanie, stabilność - to czynniki istotne dla funkcjonowania każdej branży, a dla ubezpieczeniowej to wręcz fundamenty działalności. O tym, jak ocalić te fundamenty w czasach rewolucji technologicznej, dyskutowano podczas XXII Kongresu Brokerów, który obradował w Mikołajkach, w dniach 29-31 maja br.

  • Rewolucja technologiczna wkracza do branży ubezpieczeniowej. Powinna wspomagać działalność, ale nie zastępować bezpośrednich relacji.
  • Dziś rola ubezpieczyciela nie ogranicza się do sprzedaży polisy i ewentualnej wypłaty odszkodowania. To również wsparcie dla klienta zarówno przed szkodą jak i po jej wystąpieniu.
  • Branża ubezpieczeniowa przygotowuje się na wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Świat pędzi coraz szybciej, nowoczesne technologie przejmują - na dobre i na złe - coraz więcej zadań, które dotychczas wykonywał człowiek. Oznacza to istotne zmiany w funkcjonowaniu biznesu, branża ubezpieczeniowa nie jest tu wyjątkiem. - Warto na chwilę zatrzymać się i zastanowić, dokąd zdąża rynek ubezpieczeniowy - mówił, otwierając kongres Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.

Największym wyzwaniem są obecnie nowe technologie, które mają coraz większy wpływ na funkcjonowanie branży finansowej. Coraz powszechniejsze wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz internetu rzeczy nasuwa naturalne pytanie o rolę człowieka w zdominowanych przez technologię procesach biznesowych. Stąd zresztą hasło tegorocznego kongresu: „Człowiek. A jednak…”.

Zobacz też: Ubezpieczenia: sztuczna inteligencja nie zastąpi tej prawdziwej

- Musimy przewartościować nasz biznes. Sztuczna inteligencja będzie coraz bardziej obecna w naszym życiu - przypominał Łukasz Zoń w trakcie debaty. - W jaki sposób przygotować się na nieuchronne zmiany wynikające z obecnego rozwoju? Jak zaplanować przyszłość kadrową naszych organizacji? Jak połączyć pracę sztucznej inteligencji z pracą ludzi tak, aby była nie tylko efektywna, ale i użyteczna? - pytał, wskazując, że przed technologiami nie należy się bronić, ale należy je efektywniej wykorzystywać. - Ubezpieczenia to relacja człowieka z człowiekiem - podkreślał.

- Już studentów na pierwszym roku ekonomii uczy się, że rynek to współdziałanie sprzedającego i kupującego. Bez kupujących rynek nie istnieje - wtórował mu prof. Jerzy Łańcucki, redaktor naczelny "Prawa Asekuracyjnego". Podkreślał, że klienci zakładów ubezpieczeniowych oczekują technologicznych nowinek i już dziś dość chętnie z nich korzystają, by wspomnieć tylko internetowe porównywarki cen. Jest jednak - jego zdaniem - i druga strona medalu: ci sami klienci oczekują jednocześnie osobistych kontaktów. - Depersonifikacja jest odbierana jako zjawisko negatywne - powiedział naczelny Prawa Asekuracyjnego.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ubezpieczenia z ludzką twarzą - brokerzy debatowali o przyszłości branży

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.240.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!