PARTNERZY PORTALU

UKNF: w drugim kwartale br. 2743 skargi na instytucje finansowe

W drugim kwartale tego roku do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęły 2743 skargi od klientów firm z sektora finansowego - podał UKNF. Najwięcej zastrzeżeń klienci mieli do działalności ubezpieczycieli oraz banków.

Największy wzrost w ujęciu rocznym w drugim kwartale br. odnotowano w sektorze ubezpieczeniowym, gdzie liczba skarg urosła o 89 proc., do 1384. Wśród nich 1119 zażaleń dotyczyło funkcjonowania zakładów ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych, a 120 odnosiło się do działalności zakładów ubezpieczeń na życie.

"Złożono także 122 skargi na działalność oddziałów zakładów ubezpieczeń państw członkowskich UE. Ponadto odnotowano 23 skargi na działalność agentów ubezpieczeniowych" - wskazano w czwartkowym komunikacie.

Dodano, że skargi dotyczyły głównie zobowiązań wynikających z umów obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów, polityki informacyjnej, czy nierzetelności agentów ubezpieczeniowych. Klienci zgłaszali też zażalenia dotyczące wysokości wypłacanego odszkodowania, a także odmowy ich wypłat.

Z kolei klienci banków wnieśli 1172 skargi (wzrost o 32 proc. rok do roku). Z danych Urzędu wynika, że najczęściej mieli zastrzeżenia do działalności związanej z udzielaniem kredytów konsumenckimi i pożyczek. Ponadto skarżyli się m.in. na sprzedaż długów firmom zewnętrznym, nieaktualizowanie danych w Biurze Informacji Kredytowej, obsługę klientów, czy problemy związane z udzielaniem kredytów hipotecznych.

Zastrzeżenia zgłaszali też klienci SKOK-ów, wnosząc 54 skargi. To podobny poziom, co w pierwszym kwartale br. UKNF przypomniał, że jego nadzór nad Kasami rozpoczął się pod koniec 2012 r. "Od tego czasu do połowy 2013 r. do Urzędu wpłynęło łącznie 145 skarg. Większość z nich odnosiła się do udzielanych kredytów konsumenckich i pożyczek, działalności związanej z obsługą rachunków i do jakości obsługi klienta" - wskazano w komunikacie.

Do UKNF wpłynęło też 18 skarg na firmy świadczące usługi płatnicze (podmioty inne niż banki). Dotyczyły one m.in. czasu realizacji przelewów, sposobu rozliczenia transakcji oraz reklamacji.

Na sektor kapitałowy wpłynęło 107 skarg. "Wzrost ten, podobnie jak w poprzednim kwartale, wynika z napływu skarg odnoszących się do działalności spółek notowanych na rynku NewConnect i wypełniania obowiązków informacyjnych" - wyjaśnił UKNF. Część skarg dotyczyła także spółek notowanych na rynku regulowanym i związane były z realizacją uprawnień korporacyjnych akcjonariuszy. "Natomiast skargi na działalność funduszy inwestycyjnych oraz firm inwestycyjnych dotyczyły głównie zagadnień o charakterze indywidualnym" - podał Urząd.

UKNF poinformował też, że w ujęciu rocznym odnotowano spadek liczby skarg dotyczących OFE. "W drugim kwartale 2013 r. do UKNF wpłynęło osiem skarg na otwarte fundusze emerytalne, o 93 proc. mniej niż przed rokiem" - czytamy w komunikacie. Stwierdzono, że to efekt wprowadzenia zakazu działalności akwizycyjnej funduszy.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UKNF: w drugim kwartale br. 2743 skargi na instytucje finansowe

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.113.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!