PARTNERZY PORTALU

We wrześniu nastroje konsumentów poprawiły się

We wrześniu nastroje konsumenckie poprawiły się, trzeci raz z kolei - wynika z opublikowanych w piątek badań GUS. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,0 pkt proc. i ukształtował się na poziomie -24,3.

"Wśród jego składowych najbardziej poprawiły się oceny przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 3,2 i 1,6 pkt. proc.), natomiast pogorszyły oceny dotyczące dokonywania ważnych zakupów (spadek o 0,4 pkt. proc.) oraz oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,2 pkt. proc.)" - napisano w komentarzu.

W porównaniu do września 2012 r. wartość BWUK jest wyższa o 7,3 pkt. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się o 0,8 pkt. proc. i ukształtował się na poziomie -31,0.

"Wzrost poziomu wskaźnika jest wynikiem przede wszystkim poprawy oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. Pozostałe składowe WWUK pozostały na podobnym poziomie (zmiany nie przekroczyły 0,2 pkt. proc.)" - napisano.

We wrześniu 2013 r. WWUK osiągnął wartość wyższą o 9,6 pkt. proc. niż w analogicznym miesiącu 2012 roku.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: We wrześniu nastroje konsumentów poprawiły się

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.67.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!