PARTNERZY PORTALU

Właściciel Google uwiódł inwestorów. Facebook najdroższy w historii

Właściciel Google uwiódł inwestorów. Facebook najdroższy w historii
fot. Shutterstock

Indeks Dow Jones wzrósł na wtorkowej sesji po mocnych danych kwartalnych Alphabet, właściciela Google. Obok wyników spółek w centrum uwagi inwestorów znalazły się m.in. dobre odczyty PMI.

  • Alphabet, właściciel Google, o 22 proc. przebił oczekiwania zysku na akcję za II kw. Przychody firmy, które w 86 proc. pochodzą z reklam, również wyprzedziły szacunki rynkowe.
  • Zyskiwały również pozostałe spółki z grupy FAANG, czyli Amazon, Facebook (obie firmy podadzą wyniki w środę), Apple (raport w czwartek) czy Netflix.
  • Akcje Facebooka są najdroższe w historii.

Na zamknięciu Dow Jones Industrial wzrósł o 0,79 proc. do 25 241,94 pkt. S&P 500 zwyżkował o 0,48 proc. do 2820,40 pkt. Nasdaq Composite spadł o 0,01 proc. do 7840,77 pkt.

Po lepszych od oczekiwań wynikach kwartalnych mocno zwyżkowały walory Alphabet (+2,8 proc.), Biogen (+5,1 proc.) United Technologies (+2,6 proc.) i Verizon (+0,8 proc.).

Alphabet, właściciel Google, o 22 proc. przebił oczekiwania zysku na akcję za II kw. Przychody firmy, które w 86 proc. pochodzą z reklam, również wyprzedziły szacunki rynkowe.

Zyskiwały również pozostałe spółki z grupy FAANG, czyli Amazon, Facebook (obie firmy podadzą wyniki w środę), Apple (raport w czwartek) czy Netflix. Akcje Facebooka są najdroższe w historii.

Zysk na akcję Biogen, firmy farmaceutycznej, w II kw. wyniósł aż 5,8 USD vs konsensus 5,19 USD. Spółka podwyższyła prognozy całorocznego skorygowanego zysku na akcję do 24,9-25,5 USD z 24,2-25,2 USD.

United Technologies, producent wyrobów dla przemysłu lotniczego, energetyki i budowlanki, wypracował w II kw. zysk na akcję 1,97 USD, 13 centów powyżej oczekiwań.

Spośród 1/5 spółek z S&P 500, które do wtorku podały wyniki, 90 proc. przebiło oczekiwania poziomu zysku. Szczególnie pozytywnie względem konsensusu wypadły sektory: technologiczny, finansowy i przemysł.

"Moje oczekiwania dotyczące wyników spółek w tym sezonie były wysokie i - do tej pory - okazują się one tak mocne jak zakładał rynek" - ocenia Randy Frederick, wiceszef ds. tradingu w Schwab Center for Financial Research.

"Wydaje się, że większość firm nie martwi się tak bardzo o wojny handlowe, jak robią to ekonomiści" - dodaje.

Z danych makro z amerykańskiej gospodarki inwestorzy poznali odczyty PMI za lipiec.

Ze wstępnych wyliczeń wynika, że indeks PMI, określający koniunkturę w amerykańskim sektorze przemysłowym, przygotowywany przez Markit Economics, wyniósł w lipcu 55,5 pkt. wobec 55,4 pkt. w poprzednim miesiącu. Ekonomiści oczekiwali, że wskaźnik wyniesie 55,1 pkt.

Z kolei PMI w usługach wyniósł w bieżącym miesiącu 56,2 pkt. wobec 56,5 pkt. w poprzednim miesiącu i wobec konsensusu na poziomie 56,3 pkt.

PMI composite USA wyniósł natomiast 55,9 pkt. wobec 56,2 pkt. w poprzednim miesiącu.

Ponadto na rynek spłynęły też odczyt indeksu cen nieruchomości FHFA, który informuje o zmianach średnich cen domów jednorodzinnych w USA i który wyniósł w maju 0,2 proc. mdm. (vs konsensus 0,3 proc. mdm), a także odczyt wskaźnika aktywności wytwórczej Richmond Fed, który wyniósł w lipcu 20 pkt. Tu analitycy spodziewali się, że indeks spadnie do 18 pkt., wobec 21 pkt. w czerwcu. (
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Właściciel Google uwiódł inwestorów. Facebook najdroższy w historii

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.226.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!