PARTNERZY PORTALU

Zelmer zainwestuje 40 mln zł w reklamę

Producent drobnego sprzętu AGD, Zelmer planuje rozwój organiczny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i dlatego przygotowuje m.in. kampanię reklamową w kilka krajach regionu, na którą chce wydać ponad 40 mln zł, poinformował w czwartek prezes spółki Janusz Płocica. Zelmer nie wyklucza jednak akwizycji na swoim dość już skonsolidowanym rynku - interesują go firmy o wartości ok. 100 mln zł.

Prezes podkreślił w wywiadzie dla TVN CNBC Biznes, że przedstawiona w czwartek strategia na lata 2008-2010 zakłada koncentrację na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, ponieważ "to aktualnie są najlepsze rynki na świecie, jeżeli chodzi o ich wzrost w naszym segmencie" - w Europie Zachodnie czy w USA popyt już tak szybko nie rośnie, jak w naszym regionie, dodał.

"Nasz rozwój oparty na rozwoju organicznym to też są ogromne inwestycje. W następnych trzech latach zdecydowaliśmy się wydać ponad 40 mln zł na same kampanie reklamowe w regionie Europy Środkowo-Wschodniej" - powiedział Płocica.

Pierwsza kampania telewizyjna Zelmera miała miejsce w 2006 roku w Polsce, w 2007 roku odbyły się kampanie w Polsce, Czechach i na Słowacji. W tym roku spółka powtórzy kampanie w Czechach i na Słowacji oraz zacznie kampanię w Rumunii, zapowiedział prezes.

"Po jesiennej kampanii telewizyjnej na Słowacji awansowaliśmy z piątego miejsca na trzecie pod względem udziału w rynku odkurzaczy. To jest pewien symptom - do tego właśnie zdążamy" - zaznaczył.

"Nasza strategia opiera się na wzroście organicznym i wyniki finansowe, które prognozujemy, są oparte właśnie na tej bazie, ale nie odrzucamy możliwości akwizycji. To znaczy, że opierać się będziemy na tym, co najlepiej potrafimy, czyli na wzroście organicznym, ale poszukujemy firm do przejęcia" - powiedział także Płocica.

Ponieważ Zelmer koncentruje się na rynkach regionu, także tutaj będzie poszukiwać celów akwizycyjnych - mają to być firmy o znaczącym udziale w swoim rynku i z dobrą siecią dystrybucji. "Myślimy o firmach, których wartość jest rzędu 100 mln zł" - powiedział prezes.

Według prezesa, Zelmer być może wejdzie w przyszłości na rynek dużego AGD, ale spółka nie planuje jeszcze tego na najbliższych kilka lat.

Zelmer ma obecnie ponad 20% udziału w polskim rynku drobnego AGD. Jak powiedział Płocica, strategia firmy przewiduje m.in. wprowadzenie nowych produktów - będą to np. parowary, suszarki do owoców i warzyw, urządzenia do pieczenia chleba.

Strategia spółki zakłada wzrost sprzedaży do 707 mln zł w 2010 roku z 423 mln zł oczekiwanych w 2007 roku, zysku netto - odpowiednio do: 76,4 mln zł z 36,5 mln zł. Jednocześnie eksport ma wzrosnąć do 40% całkowitej sprzedaży z poniżej 10% obecnie.

 

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zelmer zainwestuje 40 mln zł w reklamę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.238.146
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!