PARTNERZY PORTALU

Znakiem naszych czasów jest "zakłócenie" - mówi Dominika Bettman, prezeska Siemensa w Polsce

Znakiem naszych czasów jest "zakłócenie" - mówi Dominika Bettman, prezeska Siemensa w Polsce
Wysoko oceniam zaangażowanie rządu w promowanie Industry 4.0 - mówi Dominika Bettman, prezeska Siemensa w Polsce Fot. mat. pras. Siemens

W przypadku małych i średnich firm często spotykamy się z takim modelem, że firmy powstałe ponad 20 lat temu doskonale odnalazły się w pierwszym okresie transformacji gospodarki, znalazły swoje nisze i wierzą, że ich obecna dobra sytuacja jeszcze długo się utrzyma. I - w konsekwencji ich skłonność do ryzyka inwestycyjnego jest niewielka. Moim zdaniem takie podejście jest błędne. Znakiem naszych czasów jest "zakłócenie". To oznacza, że konkurencja może się pojawić z kompletnie niespodziewanej strony - mówi Dominika Bettman, prezeska Siemensa w Polsce.

  • Siemens Polska chce być przede wszystkim partnerem polskiej gospodarki, dzięki któremu do naszego kraju trafią innowacyjne technologie - mówi Dominika Bettman.
  • Niestety transfer technologii napotyka na barierę braku wysoko kwalifikowanych kadr w polskich firmach. Nadal dość słabe jest u nas połączenie specjalności na uczelniach technicznych z faktycznym zapotrzebowaniem przemysłu - ocenia Dominika Bettman.
  • W Polsce firmy ciągle bardziej oszczędzają niż inwestują, co widać po danych dotyczących depozytów firm w bankach. Sądzę, że biznes bardziej się boi inwestować w rozwój (albo nie chce tego robić), niż brakuje mu środków - mówi Dominika Bettman.
  • Dominika Bettman będzie gościem Europejskiego Kongresu Gospodarczego pod patronatem WNP.PL 13-15 maja w Katowicach.  Serdecznie zapraszamy. Porozmawiamy m.in. o Przemyśle 4.0.

Jakie jest biznesowe znaczenie polskiego rynku dla grupy Siemens? Pytam, bo może źle szukałem, ale nie znalazłem w raportach rocznych koncernu wzmianki o Polsce…

- W Polsce osiągamy przychody stanowiące mniej niż 1 proc. globalnych przychodów ogromnego koncernu, jakim jest Siemens (91 mld euro w 2018 roku). Trudno się zatem spodziewać, by nasz rynek był wskazywany wprost w raportach rocznych grupy, zwłaszcza że są one stosunkowo ogólne. Ale to tylko liczby i błędem byłoby wyciąganie z nich wniosku, że sposób postrzegania polskiego rynku przez Siemensa jest do nich adekwatny.

Czytaj także: Szefowa Siemens Polska Dominika Bettman wątpi w powodzenie projektu atomowego w Polsce

Zależy nam, żeby nasza centrala widziała nasz kraj jako rynek atrakcyjny. I tak go postrzega, bo Polska to jest największy rynek w Europie Środkowej - z możliwościami wzrostu we wszystkich obszarach, w których działa Siemens: od energetyki poprzez kolejnictwo, przemysł, po budownictwo. I wreszcie wspomniany 1 proc. to obiektywnie nie jest mało, bo ze stałej sprzedaży, bez wielkich pojedynczych kontraktów, przekłada się na roczne przychody rzędu 2-3 mld zł.

Czytaj również: Siemens: nadchodzą inwestycje w energetykę gazową w przemyśle i ciepłownictwie

Jaka jest strategia Siemensa w Polsce na najbliższe lata?

- Siemens Polska chce być przede wszystkim partnerem polskiej gospodarki, dzięki któremu do naszego kraju trafią innowacyjne technologie. Dwa lata temu na targach Hannover Messe podpisano porozumienie między polskim rządem a Siemensem - potwierdza ono takie intencje i definiuje obszary, w których transfer technologii oraz wymiana doświadczeń powinny się odbywać.

Działania prowadzimy głównie w obszarach szeroko rozumianego Przemysłu 4.0, automatyzacji, robotyzacji, oprogramowania dla biznesu. Jesteśmy aktywni na polu branży energetycznej – w wytwarzaniu, dystrybucji i magazynowaniu energii. Mamy też bogatą ofertę w zakresie mobilności i e-mobilności.
×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Znakiem naszych czasów jest "zakłócenie" - mówi Dominika Bettman, prezeska Siemensa w Polsce

  • Antoni 2019-04-24 13:14:42
    Skoro duże firmy nie ryzykują, to dlaczego te małe mają ryzykować. Przykład idzie z góry!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.97.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!