Polska potrzebowałaby floty 11-20 gazowców, by samodzielnie importować gaz LNG

Polska potrzebowałaby floty 11-20 gazowców, by samodzielnie importować gaz LNG
Z analizy wynika, że Polska powinna przeanalizować koncepcję wybudowania, w oparciu o własne stocznie, nowoczesnej serii zbiornikowców kriogenicznych, a powołanie narodowego armatora zajmującego się obsługą gazowców wpłynie korzystnie na realizację interesów morskich państwa. fot. Archiwum

Polska potrzebowałaby floty od 11 do 20 gazowców, gdyby planowała samodzielnie realizować kontrakty importowe gazu LNG drogą morską do istniejącego terminala w Świnoujściu i planowanego pływającego terminala w Zatoce Gdańskiej - wynika z analizy Instytutu Polityki Energetycznej im. Ignacego Łukasiewicza.

W analizie napisano, że dla minimalnych i maksymalnych mocy przerobowych istniejącego terminala w Świnoujściu i przy założeniu powstania terminala pływającego na Zatoce Gdańskiej oszacowano konieczną liczbę rejsów na 95 przy wariancie minimalnym, czyli konieczności dostarczenia rocznie 9,5 mld m sześciennych gazu po regazyfikacji.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (14)

Do artykułu: Polska potrzebowałaby floty 11-20 gazowców, by samodzielnie importować gaz LNG

  • Tomek 2021-05-31 20:21:44
    Zaczekaj do zimy ma być długą mroźna hahaha bedziez miał dostawy styczeń luty ile było gazu USA mniej niż 0 statków gazu bo był drogi
  • Onlywinter 2021-05-31 10:06:30
    Dlatego właśnie nie rozumiem jak można było pozamykać własne stocznie w latach 90. Wtedy wmówiono nam, że są nieopłacalne.
    • Tomek 2021-05-31 20:14:51
      Dopłacalismy do każdego statku
  • Janusz 2021-05-31 06:55:20
    Czy teraz płacimy wyższy okresowo?
  • Andy 2021-05-30 23:01:32
    Co autor pali?? Za mocne zioło. Polskie stocznie i budowa metanowców? Przepis na katastrofę gotowy
    • Piotr 2021-05-31 08:59:58
      Wystarczy chcieć, postukać młoteczkiem po stępce i program budowy polskich gazowców ruszy. Przecież wszyscy to widzieli jakie to proste.
  • Tom 2021-05-30 22:07:04
    Obliczenia bazują na cenie czarteru 350 000 dolarów za dzień. Brawo. Na kontraktach charterów długoterminowych stawka per day jest znacznie ponizej 100 000.... I całe wyliczenia i pseudoanalizy idą w łeb. A jak czytam ze statki LNG mają być zbudowane w polskiej stoczni... ehhh
    • TTt 2021-05-31 08:18:34
      gdzies widzialem 80tys $ /day ale jak to liczone jest czasowo, ciekawe dojazd/pobor/przywiezienie/zdanie/powrot do portu wyjsciowego?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.237.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!