PARTNERZY PORTALU

Wielkie statki czekają wielkie zmiany. Boom już się rozpoczął

Wielkie statki czekają wielkie zmiany. Boom już się rozpoczął
Niemal wszystkie nowo budowane, duże kontenerowce mają napęd dualny, w tym na LNG Fot. MSC
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 05-08-2022 06:05

Popyt na LNG wkrótce silnie wzrośnie za sprawą transformacji dokonującej się w żegludze morskiej. W nim branża ta upatruje na wiele lat alternatywnego do ropy naftowej paliwa, które nie będzie obciążać przewoźników dużymi opłatami z powodu emisji spalin.

Ma to związek z przyjętym w lipcu przez Komisję Europejską planem objęcia systemem emisji gazów cieplarnianych (ETS EU) także żeglugi morskiej, w ramach pakietu wniosków regulacyjnych Fit-for-55.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (8)

Do artykułu: Wielkie statki czekają wielkie zmiany. Boom już się rozpoczął

  • Sławomir Brodziński 2022-08-06 22:00:21
    A może powrót do żagli? Będzie mega eko.
  • skorpion 2022-08-05 12:54:14
    No i kolejny strzał we własną stopę brukselskiej biurokracji. Żegluga spala ODPAD Z PRZEROBU ROPY NAFTOWEJ - MAZUT! To tylko paliwo - bo olejów smarowych aż tyle - nie potrzebujemy. Wzrosną za to koszty transportu morskiego (LNG jest zdecydowanie droższy niż mazut), a i napęd z wielkich silników wolno czy śrdniobieżnych trzeba wymienić na turbiny gazowe + olbrzymie przekładnie. To czas i pieniądze... I tu nasuwa się mała dygresja - DLACZEGO KE NIE ZABRAŁA SIĘ ZA LOTNICTWO??? Emituje nie mniej spalin niż transport morski... Chyba że... lubi wozić zady drogą powietrzną...
  • Albin 2022-08-05 09:39:33
    A może by te statki same się w paliwo zaopatrywały ciągnąc za sobą małą powierzchniową sieć i łowiąc pływające odpady plastykowe? Po uwolnieniu przypadkowych ryb, mogłyby te odpady (+ glony i drewno) pirolizować, wytlewać lub zgazowywać i w ten sposób zasilać swoje napędy uzyskanym syngazem i/albo olejami wytlewnymi… Czy też zostaną opodatkowane za emisję? A może przy okazji cosik jednak by zarobiły za oczyszczanie mórz i oceanów? A w portach zaopatrywałyby się za darmo w takie śmieciowe „paliwo”, albo nawet z dopłatą za w ten sposób zarobione usługi? Istnieją już małe instalacje do w/w „przetwórstwa” takich odpadów…
    • Fantasta 2022-08-05 09:55:40
      Wbrew temu co się wydaje małym dziewczykom jak Greta oceany nie są pokryte grubą warstwą plastikowych butelek. Twojego paliwa ze spalonego plastiku nie wystarczyłoby nawet kucharzowi do robienia grila w niedzielę.
      • He he he 2022-08-05 10:29:59
        Coś się tak nadął?! Człowiek wyżej zażartował i popełnił sarkastyczny wpis, a ty tak od razu z grubej rury!
    • Ferdek Kiepski 2022-08-05 10:42:35
      Mam lepszego pomysła: niech te statki ciągną za sobą takie małe instalacje fotowoltaiczne, i napędzają się prądem z tych instalacji! Będzie ekologicznie, czysto i nowocześnie.
      • skorpion 2022-08-05 12:56:24
        A może wrócić do pomysłu z wirującym żaglem cylindrycznym? Były takie patenty rozważane w końcu lat 80...
    • Konrad 2022-08-08 08:42:10
      ale to tylko te w azji bo w świecie cywilizowanym nie ma śmieci w morzach i oceanach, chyba że jednostka z chin, indi lub rosji tamtędy przepłynie i wyrzuci śmieci !!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.4.127
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!