PARTNERZY PORTALU

Dropbox szykuje się do wejścia na giełdę

Dropbox szykuje się do wejścia na giełdę
Wciąż nie wiadomo, kiedy może dojść do giełdowego debiutu Dropboksa. Fot. Fotolia

Dropbox przygotowuje się do wejścia na giełdę i ma szansę zostać jednym z największych debiutów w sektorze technologii w 2018 r. po tym, jak firmę wyceniono na około 10 mld dolarów - pisze dziennik "Wall Street Journal".

  • Dropbox musi stawiać czoła rosnącej konkurencji.
  • Na razie firma opóźnia giełdowy debiut, maksymalizując swoje zyski.
  • Firma świadczy usługi przechowywania plików w chmurze oraz zarządzania nimi.

Jak wskazuje "WSJ", decyzja firmy o wejściu na giełdę w ciągu najbliższych kilku miesięcy jest ruchem nieoczekiwanym. Przedsiębiorstwa w rodzaju Dropboxa z reguły koncentrują się na gromadzeniu kapitału pozyskiwanego w wyniku inwestycji wielkich graczy, takich jak na przykład japońska grupa SoftBank. W ten sposób, opóźniają giełdowy debiut, maksymalizując swoje zyski.

Dropbox, od założenia którego w tym roku minie 11 lat, swoim użytkownikom (prywatnym, jak i biznesowym) świadczy usługi przechowywania plików w chmurze oraz zarządzania nimi. Kilka lat temu firma pozyskała kluczowych inwestorów, takich jak między innymi Sequoia Capital i Accel Partners, a także wsparcie ze strony funduszy, takich jak Fidelity Investments i T. Rowe Price. Łącznie zainwestowali oni w Dropboxa ponad 600 mln dolarów, dając do zrozumienia, że firma ma przed sobą perspektywę dominacji na rynku tego rodzaju usług.

Ostatnie lata jednak przyniosły Dropboxowi konkurencję ze strony gigantów takich, jak Google i Apple, którzy zwrócili się w stronę świadczenia swoim klientom usług przechowywania plików i danych. Dropbox oprócz usług dla użytkowników indywidualnych, sformował również ofertę skierowaną do biznesu.

Ruch ten umożliwił firmie na zbudowanie dużej stabilności biznesowej. We wczesnym 2017 roku szef Dropboxa, Drew Houston, poinformował, że zyski za 2016 rok przekroczyły miliard dolarów, a z usług firmy dla biznesu korzysta już ponad 200 tys. organizacji.

Czytaj także: WhatsApp zawiera poważny błąd? Rozmowy mogą być szpiegowane

Mimo to, inwestorzy twierdzą obecnie, że perspektywy wzrostu dla firmy są niższe, niż kilka lat temu - głównie ze względu na silną konkurencję ze strony wymienionych wcześniej gigantów rynku technologii.

W 2013 i 2014 roku Dropbox zwrócił się w stronę wówczas pionierskich rozwiązań mających rozdzielać przechowywane pliki ze względu na ich rodzaj. Carousel to aplikacja Dropboxa, która miała być przeznaczona specjalnie do przechowywania zdjęć, natomiast Mailbox miał posłużyć użytkownikom do obsługi ich poczty elektronicznej. Obecnie oba projekty już nie istnieją, po tym jak firma zrozumiała, że droga do zwiększenia zysku nie leży w oferowaniu nowych usług użytkownikom, ale w skupieniu się na pozyskiwaniu klientów biznesowych.

Kluczowym pytaniem, które dziś zadają sobie inwestorzy w Dolinie Krzemowej, jest to, czy Dropbox zdoła prześcignąć wycenę 10 mld dolarów, którą firma otrzymała w 2014 roku. Analitycy rynkowi wskazują jednak, że decyzja o wejściu na giełdę Dropboxa będzie dla firmy jednoznacznie korzystna - klienci biznesowi, na których pozyskaniu i utrzymaniu obecnie skupia się Dropbox, darzą firmy notowane na giełdzie o wiele większym zainteresowaniem, a także uważają je za bardziej wiarygodne.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dropbox szykuje się do wejścia na giełdę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.255.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!