Górniczy telefon zaufania działa przy Wyższym Urzędzie Górniczym (WUG) niezmiennie od 2011 roku, całodobowo, siedem dni w tygodniu. Pracownicy kopalń mogą tą drogą, jak i również przez pocztę mailową, zgłaszać wszelkie zaobserwowane nieprawidłowości dotyczące pracy zakładu górniczego. W 2019 r. odebrano łącznie 141 takich zgłoszeń.
- Pracownicy nadzoru górniczego w 2019 r. potwierdzili zasadność 42 zgłoszeń (30 procent).
- Natomiast 12 zgłoszeń jest w trakcie rozpatrywania.
- W 2018 r., zgłoszeń interwencyjnych było 109 (potwierdzonych 25), w 2017 r. - 75 (potwierdzonych 22), w 2016 r. - 94 (potwierdzonych 23), w 2015 r. - 97 (potwierdzonych 30), w 2014 r. - 99 (potwierdzonych 24).