W 2020 roku odebrano łącznie 97 zgłoszeń na górniczy telefon zaufania działający od 10 lat przy Wyższym Urzędzie Górniczym (WUG). Pracownicy kopalń mogą tą drogą, jak również przez pocztę mailową, bez względu na porę i dzień tygodnia, zgłaszać wszelkie zaobserwowane nieprawidłowości dotyczące pracy zakładu górniczego.
- Do 31 grudnia 2020 roku potwierdzono zasadność 29 zgłoszeń (30 proc.). Natomiast 15 zgłoszeń jest w trakcie rozpatrywania.
- W 2019 r. odnotowano 141 zgłoszeń interwencyjnych (potwierdzonych 44), w 2018 r. - 109 (potwierdzonych 25), w 2017 r. - 75 (potwierdzonych 22), w 2016 r. - 94 (potwierdzonych 23).
- - Bezpieczeństwo górników zawsze musi być na pierwszym miejscu, zatem ten górniczy telefon zaufania jest dobrym rozwiązaniem - ocenia w rozmowie z portalem WNP.PL Janusz Steinhoff, były wicepremier i minister gospodarki.