Centrala Polskiej Grupy Górniczej (PGG) przechodzi dynamiczny proces cyfryzacji. Jedną z najnowszych aplikacji wdrożonych w górniczej firmie jest informatyczny robot do wsparcia procesu sprzedaży węgla. Analizuje on codzienne zamówienia klientów na poszczególne sortymenty węgla i porównuje je z planami wydobycia w kopalniach, a następnie samodzielnie rozdziela wolumeny surowca. System zastąpił pracę około 30 osób, które do tej pory ręcznie musiały wprowadzać dane do systemu.
- Modernistyczny gmach przy ul. Powstańców 30 w Katowicach już od początku XX w. mieści kolejne administracje najważniejszych polskich spółek węglowych.
- Siedziba dzisiejszej centrali Polskiej Grupy Górniczej jest świadkiem kolosalnej zmiany, która wyraźnie odróżnia sposób zarządzania firmą od wszystkiego, co było wcześniej.
- To cyfryzacja i kurs na ciągłą informatyzację systemów, które wymagają coraz szczuplejszych kadr.