PARTNERZY PORTALU

W kopalniach pora na rewolucję w systemie transportu

W kopalniach pora na rewolucję w systemie transportu
Transport na dole kopalń wymaga usprawnienia Fot. arch.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: JD
  • Dodano: 18-05-2020 09:14

Transport podziemny w kopalniach będzie się zmieniał. Stosowany w górnictwie od XVII wieku transport po spągu to już historia, tak odległa, jak telefony na korbkę w czasach smartfonów. W branży górniczej podejmuje się starania, żeby zoptymalizować system transportu podziemnego. Pojazdy zeroemisyjne wydają się nieco bardziej lub mniej odległą przyszłością.

  • System transportu podziemnego wymaga optymalizacji.
  • Jednym z kluczowych parametrów charakteryzujących układ transportu jest prędkość użytkowa, czyli stosunek drogi transportu ze stacji początkowej do stacji docelowej do czasu realizacji przejazdu.
  • Rola kolei podziemnej to przede wszystkim transport materiałów, jazda ludzi i obsługa podszybi.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: W kopalniach pora na rewolucję w systemie transportu

  • Francuz 2020-05-19 23:22:24
    Rewolucja to musi nastąpić w zarządzaniu! Lata 60 nie sprawdzają się w 21 wieku. Decyzję podejmowane są powoli, biurokracja zjada wszystko....od polskie górnictwo. Przepisy tak samo jak zarządzanie z przed pół wieku. Związki zawodowe jak jak w 1985 tyle że teraz wycieczki po całym kraju a nie na pomorze.... Sami sobie górnicy szkodzą. Nie wezmą się za siebie i nie zrobią porządku, to po biznesie....
  • chudar 2020-05-19 19:45:48
    Ten GAD eksperymentalnie jeździł na Chwałowicach. Pod pochylnię miał problem z własnym ciężarem.
  • adwokat 2020-05-19 19:38:26
    Na kopalniach pora na rewolucje ... ALE NIE W TRANSPORCIE A W SYSTEMIE ,Zwiazki zawodowe za brama wy pier dolic niech sie utrzymuja ze sk£adek ,sekretarki zwolnic bo wyglada na to ze zwiazkowcy pisac nie potrafia firmy przy kopalniane prowadzone przez by£ych nadsztygarow ,zwachali I innych lewacko-czerwonych spryciarze dodatkowo opodatkowac lub umowy rozwiazac Tak wyprowadzi pan tow.Sasin oraz reszta dzieci komuny gornictwo z kryzysu
  • Jorguś 2020-05-19 09:01:20
    Cały tekst to w istocie kryptoreklama produktu czyli kolejki podwieszanej z akumulatorowym napędem elektrycznym, którego zastosowanie nie zmienia w istocie wydajności transportu. Zmiana napędu kolejki to także układy zasilania - stacje ładowania. Kolejki podwieszane mają przecież ograniczenie prędkości, bo nagłe zatrzymanie mogłoby poprzewracać obudowę na której wisi trasa. Ciągle powtarzają się zdarzenia związane akumulatorami i ich ładowaniem - wymyśla się więc kolejne zabezpieczenia, które komplikują urządzenie i podnoszą jego cenę i koszty stosowania. Trzeba utrzymywać samą kolejkę, ale także trasy wymagają utrzymania - dlatego generalnie kolej jest kosztowna (także i zwłaszcza ta podwieszana). Ta filozofia nie prowadzi do sukcesu, bo górnik i tak będzie w przodku pracował 2-3 godziny.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.24.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!