Browary coraz bardziej doceniają aluminium. Również te rzemieślnicze

Browary coraz bardziej doceniają aluminium. Również te rzemieślnicze
Na razie puszki aluminiowe ustępują nieco miejsca piwu w szkle Fot. Shutterstock.com

Rośnie sprzedaż piwa w puszce. Polscy konsumenci zwracają się w stronę opakowań aluminiowych, ciesząc się coraz bogatszą ofertą piwowarów. W końcu już nie tylko koncerny, ale też browary rzemieślnicze rozlewają swoje piwa do dużo lżejszego od szkła aluminium.

  • Aluminium to materiał permanentny, który – bez utraty jakości – może być poddawany recyklingowi w nieskończoność.
  • Na razie w Polsce chętniej wybieranym opakowaniem wciąż pozostaje butelka. Jak szacuje branża, po piwo w szkle (zarówno zwrotne, jak i bezzwrotne) sięga 52 proc. Polaków, aluminium wybiera 44 proc., a 4 proc. stanowią opakowania typu keg. To się jednak zmienia.
  • - Ostatni rok jest rokiem puszki i to zarówno jeśli chodzi o browary regionalne, jak i rzemieślnicze. Widzimy, że coraz więcej wysokojakościowych piw wypuszczanych jest na rynek właśnie w puszkach - zauważa Jacek Wodzisławski, prezes Fundacji na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL.
Początki puszki w browarnictwie sięgają 1935 roku, kiedy to po raz pierwszy z nowego opakowania skorzystał amerykański Browar Gottfried Krueger z Newark w stanie New Jersey. Aluminium szybko podbiło Europę. Zaledwie dwa lata później 23 browary brytyjskie oferowały już 40 różnych marek piwa w puszkach. Pierwsze całkowicie aluminiowe rozwiązanie pojawiło się na rynku w 1964 roku.

Koniec ze stereotypami

W Polsce chętniej wybieranym przez producentów i konsumentów opakowaniem wciąż pozostaje butelka. Jak szacuje branża, po piwo w szkle (zarówno zwrotne, jak i bezzwrotne) sięga 52 proc. Polaków, aluminium wybiera 44 proc., a 4 proc. stanowią opakowania typu keg. Puszka zyskuje jednak na znaczeniu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Browary coraz bardziej doceniają aluminium. Również te rzemieślnicze

  • Pablo 2021-10-17 20:45:18
    Pakowanie piwa kraftowego w aluminiowe puszki to totalne nieporozumienie i ordynarny gówno trend.
  • Adam 2021-10-14 12:06:23
    Wszystkie butelki szklane jak i plastikowe powinny byc zwrotne, Poza tym butelki szklanej nie trzeba ponownie przetwarzać tylko umyc i napełnić. Nie ląduje w koszu ani na smietniku jeśli tylko jest zwrotna. To jest ekologiczne opakowanie tylko ze zapomniane
    • Pablo 2021-10-17 20:48:25
      Czesi i Niemcy tak stosują od lat i można, tylko u nas zawsze problem ze zwrotem butelek, to już za komuny było prościej.
    • Gruppensexfuhrer 2021-10-18 09:51:07
      Buelki sa bez przyszlosci.skup,transport,mycie wychodzi drozej niz produkcja butelk lub porownywalnie.
      • Karol 2021-10-18 22:39:52
        To wytłumacz mi w takim razie dlaczego piwo butelkowe jest tańsze niż puszka coś te koszty nie pasują

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!