Browary coraz bardziej doceniają aluminium. Również te rzemieślnicze

Browary coraz bardziej doceniają aluminium. Również te rzemieślnicze
Na razie puszki aluminiowe ustępują nieco miejsca piwu w szkle Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: ZWI
  • Dodano: 12-10-2021 16:31

Rośnie sprzedaż piwa w puszce. Polscy konsumenci zwracają się w stronę opakowań aluminiowych, ciesząc się coraz bogatszą ofertą piwowarów. W końcu już nie tylko koncerny, ale też browary rzemieślnicze rozlewają swoje piwa do dużo lżejszego od szkła aluminium.

Zapraszamy na Międzynarodowe Targi Spawalnicze ExpoWELDING (18-20 października 2022 r.) pod patronatem WNP.PL w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Rejestracja trwa!

  • Aluminium to materiał permanentny, który – bez utraty jakości – może być poddawany recyklingowi w nieskończoność.
  • Na razie w Polsce chętniej wybieranym opakowaniem wciąż pozostaje butelka. Jak szacuje branża, po piwo w szkle (zarówno zwrotne, jak i bezzwrotne) sięga 52 proc. Polaków, aluminium wybiera 44 proc., a 4 proc. stanowią opakowania typu keg. To się jednak zmienia.
  • - Ostatni rok jest rokiem puszki i to zarówno jeśli chodzi o browary regionalne, jak i rzemieślnicze. Widzimy, że coraz więcej wysokojakościowych piw wypuszczanych jest na rynek właśnie w puszkach - zauważa Jacek Wodzisławski, prezes Fundacji na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL.
Początki puszki w browarnictwie sięgają 1935 roku, kiedy to po raz pierwszy z nowego opakowania skorzystał amerykański Browar Gottfried Krueger z Newark w stanie New Jersey. Aluminium szybko podbiło Europę. Zaledwie dwa lata później 23 browary brytyjskie oferowały już 40 różnych marek piwa w puszkach. Pierwsze całkowicie aluminiowe rozwiązanie pojawiło się na rynku w 1964 roku.

Koniec ze stereotypami

W Polsce chętniej wybieranym przez producentów i konsumentów opakowaniem wciąż pozostaje butelka. Jak szacuje branża, po piwo w szkle (zarówno zwrotne, jak i bezzwrotne) sięga 52 proc. Polaków, aluminium wybiera 44 proc., a 4 proc. stanowią opakowania typu keg. Puszka zyskuje jednak na znaczeniu.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Browary coraz bardziej doceniają aluminium. Również te rzemieślnicze

  • Pablo 2021-10-17 20:45:18
    Pakowanie piwa kraftowego w aluminiowe puszki to totalne nieporozumienie i ordynarny gówno trend.
  • Adam 2021-10-14 12:06:23
    Wszystkie butelki szklane jak i plastikowe powinny byc zwrotne, Poza tym butelki szklanej nie trzeba ponownie przetwarzać tylko umyc i napełnić. Nie ląduje w koszu ani na smietniku jeśli tylko jest zwrotna. To jest ekologiczne opakowanie tylko ze zapomniane
    • Pablo 2021-10-17 20:48:25
      Czesi i Niemcy tak stosują od lat i można, tylko u nas zawsze problem ze zwrotem butelek, to już za komuny było prościej.
    • Gruppensexfuhrer 2021-10-18 09:51:07
      Buelki sa bez przyszlosci.skup,transport,mycie wychodzi drozej niz produkcja butelk lub porownywalnie.
      • Karol 2021-10-18 22:39:52
        To wytłumacz mi w takim razie dlaczego piwo butelkowe jest tańsze niż puszka coś te koszty nie pasują

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.211.22.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!