Rośnie sprzedaż piwa w puszce. Polscy konsumenci zwracają się w stronę opakowań aluminiowych, ciesząc się coraz bogatszą ofertą piwowarów. W końcu już nie tylko koncerny, ale też browary rzemieślnicze rozlewają swoje piwa do dużo lżejszego od szkła aluminium.
- Aluminium to materiał permanentny, który – bez utraty jakości – może być poddawany recyklingowi w nieskończoność.
- Na razie w Polsce chętniej wybieranym opakowaniem wciąż pozostaje butelka. Jak szacuje branża, po piwo w szkle (zarówno zwrotne, jak i bezzwrotne) sięga 52 proc. Polaków, aluminium wybiera 44 proc., a 4 proc. stanowią opakowania typu keg. To się jednak zmienia.
- - Ostatni rok jest rokiem puszki i to zarówno jeśli chodzi o browary regionalne, jak i rzemieślnicze. Widzimy, że coraz więcej wysokojakościowych piw wypuszczanych jest na rynek właśnie w puszkach - zauważa Jacek Wodzisławski, prezes Fundacji na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL.