W polskim przemyśle stoczniowym udało się zatrzymać procesy degradacji oraz rozpocząć odbudowę i aktywizację branży. Przyszły Morski Fundusz Rozwoju będzie wspierał różne podmioty gospodarki morskiej, w szczególności stocznie, armatorów i porty. Powinny zostać uruchomione programy modernizacji Marynarki Wojennej, bo są one niezbędnym elementem realizacji rządowych planów odbudowy i aktywizacji przemysłu stoczniowego.
- Według danych Centrum Techniki Okrętowej, na koniec I półrocza 2018 roku portfel zamówień polskich stoczni opiewał na 20 statków o łącznej pojemności brutto 72,4 tys. GT.
- Wkrótce do konsultacji społecznych skierowany zostanie projekt ustawy o Morskim Funduszu Rozwoju, który być może zacznie działalność w 2019 r.
- Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej stoi na stanowisku, że uruchomienie programów modernizacyjnych Marynarki Wojennej i przeprowadzenie już rozpoczętych działań konsolidacyjnych branży pozwoli na optymalny rozwój i pełne wykorzystanie potencjału polskich stoczni.