Niemiecki armator chce budować masowce w szczecińskiej stoczni

Niemiecki armator chce budować masowce w szczecińskiej stoczni
Fot. Szczeciński Park Przemysłowy
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: wnp.pl/PAP
  • Dodano: 06-12-2017 18:48

Cztery, a w dalszej perspektywie w sumie osiem masowców dla niemieckiego armatora ma powstać w Szczecińskim Parku Przemysłowym działającym w miejscowej stoczni. W środę w Szczecinie podpisano list intencyjny w tej sprawie.

  • Masowcami zainteresowany jest niemiecki armator Monterola Shipping Company zarządzający 52 statkami.
  • Podpisanie kontraktu na budowę statku planowane jest za 60 dni.

- To ważny dzień dla szczecińskiej stoczni, która wchodzi na rynek armatorski - powiedział dziennikarzom na chwilę przed podpisaniem listu intencyjnego prezes zarządu Szczecińskiego Parku Przemysłowego Andrzej Strzeboński.

- Dziś podpisaliśmy sztywny list intencyjny na budowę czterech statków plus czterech w opcji. List intencyjny sztywny definiuje parametry statku, koncepcyjnie definiuje timing dojścia do kontraktu, a także walor handlowy, czyli cenę tego kontraktu - dodał Strzeboński.

W Szczecinie mają być budowane cztery coastery, czyli uniwersalne masowce do żeglugi przybrzeżnej - powiedział Strzeboński. - Są to statki operujące w rejonie Morza Bałtyckiego, Morza Północnego, Zatoki Biskajskiej, czy Morza Śródziemnego. Jest to flota, która ilościowo dziś w tym obszarze stanowi 70 proc. Wymiana tej floty staje się faktem, a my w tym przedsięwzięciu zaczynamy mieć swój udział - dodał.

Prezes Parku powiedział także, że statki mają mieć 89,9 metra długości, 13,6 metra szerokości, nośność 2800 ton, silniki o mocy 1600 kW, a ich załoga będzie składała się z ośmiu osób. - Jest to koncepcja, którą poczyniliśmy na okoliczność tego kontraktu. Mamy już swoje przemyślenia i kilkadziesiąt dni na doprecyzowanie walorów tego kontraktu, zarówno technicznych jak i handlowych - tłumaczył.

Masowcami zainteresowany jest niemiecki armator Monterola Shipping Company zarządzający 52 statkami.

Strzeboński powiedział także, że podpisanie kontraktu na budowę statku planowane jest za 60 dni. Jak dodał, pierwszy z nich będzie oddany 12 miesięcy po podpisaniu kontraktu.

Szczeciński Park Przemysłowy jest lokalną spółką zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa. Park zarządza 45 ha z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami.

Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.

23 czerwca br. w szczecińskiej stoczni Gryfia uroczyście położono stępkę pod nowy prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Prom Ropax dla PŻB jest budowany przez Morską Stocznię Remontową Gryfia na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Niemiecki armator chce budować masowce w szczecińskiej stoczni

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.94.86
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!